کد خبر: ۹۵۰۸۰
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۵
در مصاحبه با آفتاب و واکنش به مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی؛

دوگانی: تغییر ساختار آموزشی موجب تقویت بنیه علمی دانش آموزان نمی‏شود

محتوای آموزشی این 12 سال در مدت سه ماه امکان پذیر نیست
آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: محمد حسن دوگانی نماینده فسا در گفتگو با خبرنگار آفتاب در خصوص مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تغییر ساختار آموزشی در آموزش و پرورش کشور، اظهارداشت: اگر به درستی و با کار کاشناسی وارد تغییر ساختارها با هدف رسیدن به اهداف مطلوب پیش برویم خوب است اما مشکل اینجاست که آیا کار کارشناسی برای این تغییر انجام شده است؟

وی ادامه داد: این پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش بود که ما در زمان طرح آن بحث هایی با وزیر آموزش و پرورش داشتیم. بحث این است که نظامی که دنبال آن هستند همان ساختاری است که 30 سال قبل اجرا می شد این ساختار چه اشکال بنیادی داشت که دستخوش تغییرات شد.

دوگانی گفت: سئوالی که بنده ا وزیر آموزش و پرورش داشتم و هنوز به آن پاسخ داده نشده این است که اگر آن نظام پیشین ایراد داشت چرا تصمیم به بازگشت به آن نظام مطرح است و اگر ایراد نداشت چرا تغییر یافت؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: اگر این سیستم خوب بود، کارشناسی شده بود، چرا رها شد و چرا اجرا شد و یا اینکه چرا اشکالات در زمان خودش مطرح نشد؟

وی ادامه داد: حال نیز این سئوال بزرگی در مجموعه کارشناسان و اقشار جامعه ایجاد می کند که آیا این تغییرات مبنای کارشناسانه خواهد داشت؟ آیا آسیب شناسی شده است؟ پس از گذشت چندین سال به این نتیجه رسیده اند که دوره پیش دانشگاهی کارآیی لازم را نداشته است خب چرا پیش از تصمیم به ایجاد آن مراحل کارشناسی طی نشد حال به این نتیجه رسیده ایم که این یک سال زائد بوده است و باید حذف شود.

دوگانی گفت: مشکل دیگر این است که طی این مصوبه قرار است دوره ابتدایی به 6 سال افزایش یابد و این یعنی کسل کردن کودکانی که در این مقطع تحصیل خواهند کرد حتی پیشنهاد ما این بود که این 6 سال به دو دوره سه سال تقسیم شود تا برای دانش آموزان مقطع ابتدایی خسته کننده نشود و به روحیه آنان آسیب وارد نشود زیرا ما باید به دنبال جاذبه های بیشتر برای ورود به مقطع ابتدایی باشیم.

نماینده فسا تصریح کرد: متاسفانه آنچه هم اکنون تصمیم گیری شده جایگزینی یک نظام خسته کننده است.

وی درخصوص زمان تدوین محتوای کتب آموزشی مربوط به این نظام نیز گفت: تهیه محتوای آموزشی این 12 سال در مدت سه ماه امکان پذیر نیست حتی اگر زمان را دو برابر کنیم هم این امکان وجود ندارد که با کار کارشناسی بتوان محتوایات لازم را تهیه و تدوین کرد.

دوگانی تاکید کرد: آنچه مهم است این است که محتوای کتب هم باید تغییر اساسی کند با تغییر ساختار آموزشی موجب تقویت بنیه علمی دانش آموزان نمی شود بلکه تغییر اساسی باید در محتوای آموزشی ایجاد شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین