کد خبر: ۹۷۴۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۹
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد احمدی نژاد:

رسانه‌هاي ما هنوز لياقت پرداختن به سوژه‌هاي الهي را دريافت نکرده‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: درحالي که وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اروميه خبر از برگزاري اولين جشنواره قرآني کشور مي‌داد و خواستار تلاش و اهتمام بيشتر کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد در بسط مسائل ديني شده بود، ‌معاون مطبوعاتي او در شهر مشهد با انتقاد از مطبوعات کشوراعلام کرد: گويا رسانه‌هاي ما هنوز لياقت پرداختن به سوژه‌هاي الهي و تشخيص و معرفي اسوه‌هاي انساني که در عالم علم و معنا سرآمد روزگاران خويش هستند را دريافت نکرده‌اند.


سيدمحمد حسيني با اشاره به نامگذاري سال 89 به سال همت مضاعف و کار مضاعف از سوي مقام معظم رهبري، ضمن دعوت به کار و تلاش بيشتر،شکست دشمنان نظام به‌رغم توطئه‌هاي فراوان در 31 سال اخير را مديون قرآن و دين اسلام دانست و گفت: اهتزاز پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران در کل جهان و به هم خوردن معادلات دشمنان به دليل توسل‌ها و راز و نيازهاي عميق ديني و مبارزات رزمندگان و روحيه شهادت‌طلبي و جهاد در راه خدا از سوي آنان است.

جشنواره‌اي قرآني در راه است

وزير فرهنگ وارشاد ‌سپس از برگزاري نخستين جشنواره بين‌المللي قرآني در سال 89 خبر داد و گفت: ‌فعالان قرآني بايد با تلاش بيشتر براي حضور هر چه بهتر و موفق‌تر در اين جشنواره آمادگي لازم را به دست آورند.


رسانه‌ها و لياقت پرداختن به سوژه‌هاي الهي

معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه قرآن کريم و منابع روايي ما بزرگ‌ترين منبع سوژه‌يابي در فرهنگ بشري هستند، ضمن انتقاد از تخريب شخصيت‌ها در رسانه‌ها و مطبوعات  گفت:گويا رسانه‌هاي ما هنوز لياقت پرداختن به سوژه‌هاي الهي و تشخيص و معرفي اسوه‌هاي انساني که در عالم علم و معنا سرآمد روزگاران خويش هستند را دريافت نکرده‌اند.

محمدعلي رامين افزود: امر و نهي، تذکر و توجه، توصيف و تعريف، نقل حوادث و روايت داستاني از جمله راهکارهايي است که علماي تربيتي در امر آموزش و پرورش براي تربيت و شکوفايي استعدادهاي دروني انسان‌ها مطرح کرده‌اند، اما در کنار همه اينها، ارائه الگو يعني عمل کردن به مفاهيمي که موردنظر است را به عنوان بهترين شيوه تربيتي مي‌دانند.

غفلت فيلمسازان از جايگاه ايراني - اسلامي

معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به نقش تربيتي سينما و تلويزيون در جهان امروز تصريح کرد: يکي از مشکلات ما در عرصه توليد فيلم اين است که فيلمسازان ما هنوز جايگاه ايراني - اسلامي جامعه را به رسميت نشناخته و با غفلت از سوژه‌هاي بکري که هزاران نمونه آن در طول 31 سال گذشته اتفاق افتاده است به سوژه‌هاي تکراري و مشابه غربي روي آورده‌اند.

وي با اشاره به برگزاري سوگواره لحظه‌هاي عاشورايي ادامه داد: رسانه‌ها و مطبوعات ما در مورد شخصيت‌ها نه تنها سازنده نبوده‌اند، بلکه بعضاً با استفاده از هر شيوه و شگردي در تخريب آنها کوتاهي نکرده‌اند. بنابراين گويا رسانه‌هاي ما هنوز لياقت پرداختن به سوژه‌هاي الهي و تشخيص و معرفي اسوه‌هاي انساني که در عالم علم و معنا سرآمد روزگاران خويش هستند را دريافت نکرده‌اند.

رامين افزود: قرآن کريم و منابع روايي ما بزرگ‌ترين منبع سوژه‌يابي در فرهنگ بشري هستند و زيباترين نوع قصه‌پردازي را ارائه داده‌اند که تاکنون به جز چند مورد نادر به ندرت يک نويسنده و فيلمساز به سراغ اين سوژه‌ها رفته است و بايد از سوي رسانه‌ها مورد توجه و شناسايي قرار گيرد.

حوزه براي خود، دانشگاه براي خود

رامين خاطرنشان کرد: يکي از مشکلات ما اين است که حوزويان دين را براي خود تعريف مي‌کنند و دانشگاهيان براي خودشان و کسي نيست که اسلام را به عنوان دين بشريت به مخاطبان معرفي کند؛ برنامه‌هاي فرهنگي حوزه در موضوعات ديني نبايد صرفاً براي حوزويان طراحي شود، بلکه بايد براي جهانيان در نظر گرفته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین