کد خبر: ۹۱۳۳۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۲
پس از گذشت هفته‌ها از بازداشت‌ فعالان سیاسی

نمایندگان مجلس امروز به اوین می‌روند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعضای کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت شدگان جریان اعتراض به نتایج انتخابات، از زندان اوین بازدید خواهند کرد. کمیسیون امنیت ملی به نمایندگی از مجلس این کمیته را تشکیل داده است.

به گزارش آفتاب، طبق اعلام حسین سبحانی‌نیا نائب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی، اعضای کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت شدگان عصر امروز (سه‌شنبه) از زندان اوین بازدید خواهند کرد.

به گفته او امکان بازدید این نمایندگان از زندان اوین با موافقت آیت‌الله شاهرودی و سعید مرتضوی دادستان تهران فراهم شده است.

این در حالی است که طی هفته‌های گذشته نیز تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به خاطر نگرانی از وضعیت برخی بازداشت‌شدگان خواستار بازدید از زندان‌های تهران بودند اما با این امر موافقت نشده بود.

سبحانی‌نیا در این زمینه عنوان کرد: « کمیته مذکور با نظر رییس مجلس تشکیل شده و بازدید رسمی از طرف مجلس خواهد داشت ».
به رغم گفته‌های سبحانی‌نیا و برنامه بازدید از زندان اوین، برخی نمایندگان مجلس از نحوه تعامل شکل‌گرفته با مجلس در جریان پی‌گیری حقوق بازداشت‌شدگان نارضایتی دارند. جمشید انصاری عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس امروز حین گفت‌وگو با خبرنگاران در این زمینه متذکر شد؛ وقتی رییس قوه قضاییه و دادستان کل کشور بعد از یک ماه تازه می‌خواهند کمیته‌ای تشکیل دهند که از زندان‌های زیر نظر خودشان بازدید کنند، یعنی رییس قوه قضاییه تاثیرگذار نیست. در چنین فضایی ما چه کار می‌توانیم بکنیم؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Austria
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۶
0
0
احتمالا تعطيل كردن ناگهاني و عجولانه بازداشتگاه كهريزك براي اين بوده كه بازديدي صورت نگيرد!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین