کد خبر: ۴۱۴۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۸:۳۵

تحصن 200 نفره در مقابل سفارت آلمان

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار دانشجویی آفتاب در این تحصن که با جمعیتی حدود 200 نفر برگزار شد دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام را محکوم کرده  و بر حق ایران برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای تأکید کردند.
گفتنی است بر روی پلاکاردهای اعتراض به هتک حرمت پیامبر نوشته شده بود: «لبیک یا رسول الله»، «لولاک لما خلقت افلاک»، «محمد پیامبر صلح و آزادی»، «توهین به ادیان الهی از سوی هر آزاده ای محکوم است.»
همچنین این دانشجویان پلاکاردهایی در دفاع از حق ایران برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: «پیمان خلع سلاح های کشتار جمعی به جای پیمان عدم تکثیر سلاح های کشتار جمعی»
«اتحادیه اروپا ملعبه دست آمریکا و صهیونیست است»، «مدعیان دروغین دموکراسی و آزادی بیان،‌ آمریکا، انگلیس،‌ آلمان و فرانسه»، «آپارتاید علمی محکوم است»، «مقابله با فن آوری صلح آمیز هسته ای ایران در سال 84 مساوی است با مقابله با ملی شدن صنعت نفت در سال 1329»، «یگانه قدرت نظام جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی است»، «مرکل مساوی است با هیتلر».
سیدمحمد بیاتی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت هدف از این تحصن را اعتراض به هتک حرمت پیامبر گرامی اسلام و اعلام حمایت از مواضع کشورمان برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای اعلام کرد.
شایان ذکر است حضور گسترده نیروی انتظامی در این مراسم مشهود بود به گونه ای که انها با ایجاد یک دیوار حائل روبروی سفارت مانع از پیشروی دانشجویان به جلوی سفارت شده بودند. این جمع با  نشستن بر روی موکت در خط ویژه اتوبوس قسمتی از خیابان را اشغال کرده و در تردد و رفت و آمد وسایل نقلیه اخلال ایجاد کرده بودند.
بنابراین گزارش سردار طلایی در حاشیه این تجمع در جمع خبرنگاران تأکید کرد: اگر کسی به هر شکل ممکن بخواهد به مراکز دیپلماتیک تعرض کند پلیس در حد قانونی و با قاطعیت برخورد خواهد کرد.
وی ادامه داد: در هر صورت به مقدسات دینی ملت های مسلمان توهین شده و اینکه مردم ما حق اعتراض دارند چیزی نیست که ما بخواهیم تعیین تکلیف کنیم لیکن برگزاری هرگونه تجمع در برابر سفارتخانه ها منوط به اخذ مجوز می باشد و بدون مجوز هرگونه تجمع،‌ غیرقانونی تلقی می شود و طبیعی است با تجمعات غیرقانونی به صورت قضایی برخورد می کنیم.
وی افزود: هرگونه تجمعی که با مجوز قانونی نیز برگزار شود باید در چارچوبی که پلیس تعیین می کند برگزار شود و با هرگونه تعرض و سنگ پراکنی و برخوردی که منجر به تخریب سفارت خانه ها و تعرض به محیط آنها شود به شدت برخورد خواهیم کرد و انتظار داریم اگر کسانی می خواهند تحصنی برپا کنند حتما مجوز گرفته و پس از اخذ آن, رعایت ضوابط و مقررات را بکنند و اجازه ندهند که در تجمع ,عده ای اعمالی را انجام دهند که خلاف قوانین جاری باشد.
سردار طلایی تأکید کرد: روشن و شفاف عرض می کنم؛ اگر کسی به هر شکل ممکن بخواهد به مراکز دیپلماتیک تعرض کند پلیس در حد قانونی و با قاطعیت با او برخورد خواهد کرد.
وی همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره حرکت آرام  دانشجویان اظهار داشت: ما از هر حرکتی که مجوز داشته باشد حمایت می کنیم و از هر بخش و قشری که باشد فرقی نمی کند؛ اما اگر از مقررات عدول کند با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین