کد خبر: ۵۱۴۸۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۵
در ایالت کلرادوی آمریکا رخ داد:

گروگان‌گیری خونبار در یک مدرسه

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش سی ان ان گروگانگیر که هویت و انگیزه وی هنوز مشخص نشده است، با ورود به یکی از کلاسهای دبیرستان «پلات کانیون» این شهر 6 نفر از دانش اموزان دختر آن را به گروگان گرفته بود . دانش آموزان می گویند که او بسیار عصبی بوده و تهدید کرده بود هر تلاشی برای فرار یا خبر کردن پلیس را با گلوله پاسخ می دهد . وی یک کوله پشتی همراه خود داشت که می گفت حاوی بمب است. گروگانگیر که با حمله پلیس به دبیرستان مواجه شده بود 4 نفر از گروگانها را آزاد کرد ولی دو نفر از آنان را همچنان در اختیار خود نگه داشت . 

به گفته رئیس پلیس «پارک کانتی» منطقه ای که جنایت در آن رخ داد، گروگانگیر هیچ نقاضای مشخصی را مطرح نمی کرد و فقط با لحنی لبریز از وحشت و هیجان فریاد می زد و می خواست که پلیس از مدرسه خارج شود . افراد پلیس می گویند که از ساعتی پس از آغاز گروگانگیری در محل حضور یافته و مشغول مذاکره با قاتل بوده اند . از ساعت سه و نیم بعد از ظهر گروگانگیر مکالمه خود با پلیس را قطع کرد و گفت که تا نیم ساعت دیگر منتظر یک اتفاق باشد . پس از این بود که نیروهای ویژه پلیس تصمیم به اقدام برای آزادی گروگانها کردند . 

پس از آنکه افراد پلیس با استفاده از مواد منفجره وارد کلاس شدند . گروگانگیر که تنها چند ثانیه فرصت داشت، ابتدا یکی از گروگانها یعنی «میلی کیس» 16 ساله را هدف قرار داد و سپس با شلیک گلوله به سرش خودکشی کرد . پلیس بلافاصله امیلی را به نزدیکترین بیمارستان رساند ولی برای نجات زندگی وی خیلی دیر شده بود . 

«فرد وگنر» رئیس پلیس پارک کانتی که پسر او نیز در همین دبیرستان درس می خواند به خبرنگاران گفت که با اینکه می دانسته که دخالت افرادش ممکن است عواقب ناگواری داشته باشد ولی برای انجام وظیفه چاره ای جز دستور برای آغاز عملیات نجات نداشته است :" فقط می توانستم دعا کنم که او دست به کار اشتباهی نزند تا من مجبور شوم نزد یک خانواده بروم و به آنها بگویم که دختر 16 ساله شان را از دست داده اند ." 

شهر کوچک بیلی در 40 مایلی جنوب دنور مرکز ایالت کلرادو واقع است. از آنجائیکه این شهر کوچک و آرام هیچگاه تجربه وقوع جنایتی از این نوع را تجربه نکرده بود اهالی آن هنوز دچار شوک هستند و نمی توانند وقوع این حادثه را باور کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین