کد خبر: ۵۹۸۶۲
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۰
سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل خبر داد:

خوش‌بینی مقامات آمریکا به گفتگو با ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد و رییس موسسه بین‌المللی Asia Society معتقد است که حمله نظامی به ایران در دستور کار دولت آمریکا نیست زیرا این اعتقاد به وجود آمده که استفاده از نیروی نظامی علیه ایران هیچ فایده‌ای برای تامین منافع بلندمدت ایالات‌متحده در خاورمیانه نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، ریچارد هالبروک در ششمین همایش رسانه‌های اورآسیا در شهر آلماتی قزاقستان گفت: «دولت ایالات متحده اکنون با بررسی همه جوانب مسیری کاملا استاندارد و حساب‌شده را در خصوص برنامه اتمی ایران طی می‌کند». 

وی در ادامه افزود: «بحث استفاده از نیروی نظامی علیه ایران به هیچ روی در دستور کاخ سفید نیست زیرا همه بی‌فایده بودن چنین اقدامی را درک می‌کنند».

هالبروک در ادامه با اشاره به اینکه ایالات متحده برای برقراری نوعی رابطه مستقیم با ایران تلاش می‌کند گفت: «امروز تعداد کسانی که به امکان برقراری گفتگو بین دو کشور اعتقاد دارند از همیشه بیشتر است».

سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل در ادامه گفت: «من به دقت به صداهای مختلف در ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور و پیشرفت‌های تسلیحاتی ایران گوش می کنم. آنچه که آنها درباره عدم خروج از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای می‌گویند خشنود‌ کننده است».

وی در پایان خطاب به مقامات ایران گفت: «فکرمی کنم که تنها راه منطقی برای پایان بحران ایجاد شده بر سر برنامه هسته‌ای ایران اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت است». 

«Asia Society» یا « مجمع آسیایی» یک سازمان اجتماعی غیر‌انتفاعی آمریکایی است که در سال 1956 توسط جان راکفلر تاسیس شد. هدف اصلی این موسسه گسترش ارتباط آمریکایی‌ها با کشورهای آسیایی است. این سازمان عرضه‌کننده کمک‌های انسان ‌دوستانه آمریکا به موسسات خیریه غیردولتی در بیش از 30 کشور آسیا و اقیانوسیه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین