کد خبر: ۶۷۰۶۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۲
حاشیه‌های انتخابات شوراها به روایت تاجرنیا

آقای استاندار! به حافظه خود رجوع کنید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسئول راه‌اندازی ستادهای انتخابات ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران در انتخابات دور سوم شورای شهر، در واکنش به اظهارات اخیر کامران دانشجو، استاندار تهران که انتخاب شوراها را «بی‌حاشیه‌ترین انتخابات در ادوار گذشته» خوانده بود، گفت: آقای دانشجو تاکنون انتخاباتی برگزار نکرده بودند و انتخابات شوراهای شهر و روستا اولین انتخاباتی بود که ایشان برگزار کرد، بنابراین چون شناختی نسبت به برگزاری انتخابات در دوره‌های گذشته ندارند، می‌تواند از نظر ایشان کم حاشیه‌ترین انتخابات باشد. 

استاندار تهران: انتخابات گذشته حاشیه نداشت [کلیک کنید]

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، با اشاره به نواقص انتخابات شورای سوم گفت: میزان رد صلاحیت‌شدگان بی‌سابقه بود. انتخابات شوراهای دوم که آزادترین دوره انتخابات محسوب می‌شود و در دوره اول نیز با توجه به فضای پس از دوم خرداد، افراد زیادی امکان حضور پیدا کردند.

وی گفت: استاندار تهران نتوانست انتخاباتی آزاد برگزار کند و در مقایسه با دوران گذشته، از نظر تنوع کاندیداها نمره ایشان منفی است.

تاجرنیا با اشاره به ناهماهنگی هیات نظارت و هیات اجرایی انتخابات گفت: آقای دانشجو اگر به حافظه خود رجوع کند، به یاد می‌آوردکه بین هیات نظارت و اجرایی ناهماهنگی بسیاری بود و علیرغم این که به لحاظ سیاسی و فکری بین هیات اجرا و نظارت همخوانی کامل بود،‌به دلیل ناهماهنگی فنی در شمارش آرا اختلاف جدی وجود داشت.

وی در خصوص زمان رای‌گیری انتخابات شوراها گفت: این اولین انتخابات در طول تاریخ جمهوری اسلامی بود که با ناظرین کاندیداها کمترین همکاری صورت گرفت و برخی را راه ندادند و بیرون کردند.

تاجرنیا با اشاره به تاخیری که در شمارش آرا افتاده بود، افزود: در طول تاریخ هیچگاه اتفاق نیافتاده است که تا 48 ساعت هیچ شمارشی صورت نگیرد. برخی عوامل شمارش آرا حتی صندوق‌ها را به خانه خود بردند و روز بعد برای شمردن آوردند که امری بی‌سابقه است.

وی با اشاره به «لزوم تفکیک آرای صندوق‌ها» افزود: در این انتخابات هیچ گزارشی از شمارش آرا به تفکیک صندوق صورت نگرفت در تمام دوره‌های پیشین آرا را به تفکیک صندوق می‌گفتند اما در این دوره این کار را هم نکردند.

وی با بیان اینکه «شاهد دخالت غیرمعمول استاندار تهران در شمارش آرا بوده‌ایم»، گفت: برادر ایشان جز کاندیداها بودند و نوع حضور و پیگیری ایشان به شدت این شائبه را تقویت کرد که این شکل نظارت و وقت گذاشتن استاندار، با هدف تغییر در نتایج آرا صورت گرفته است.

وی نتایج اعلام شده انتخابات شوراها را پرشبهه‌ترین نتایج دانست و افزود: نه تنها به نظر جریان اصلاح‌طلب، بلکه جریانات اصولگرایان اصلاح‌طلب، قالیباف و حامیان دولت هم اعتراض داشتند. بنابراین کارنامه دولت در برگزاری اولین انتخابات دوران خود ضعیف، مساله دارد پرتنش بود. 

تاجرنیا با انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت: کمک و مدد صدا و سیما در پوشاندن عیوب انتخابات شوراهای سوم و تبلیغ به نفع جریان حاکم، باعث شد مردم متوجه مشکلات نشوند و همین که نتایج آرا 48 ساعت بعد آغاز شد، نشان می‌دهد که این انتخابات تا چه حد موفق بوده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین