کد خبر: ۶۷۳۱۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۷
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:

غیرمسلمانان درعمل به قرآن برمسلمانان پیشی گرفته‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ‌آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار جمعی از استادان مجمع قرآن کریم بصره عراق، بر محوریت قرآن و لزوم توجه مسلمانان به آموزه‌ها و عمل به معارف بلند آن تأکید کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید با استناد به سخنان حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه تصریح کرد: کسی که در محضر قرآن است و به آن عمل می‌کند بی‌نیاز از هر چیزی است و کسی که به قرآن عمل نمی‌کند فقیر است هر چند مالک همه چیز باشد. 

ایشان افزود: اگر کسی همنشین قرآن باشد و به تحصیل تعمق، تفکر و قرائت بپردازد، موجب هدایت او شده و از جهل و نادانی رهایی یابد زیرا قرآن چشمه‌های علم است و قلب به برکت آن حیات جدید می‌یابد.

مكارم شیرازی با استناد به حدیث ثقلین به اهتمام فراگیری آموزه‌های قرآنی و نشر آن در جامعه تأکید کرد و گفت: عمل به قرآن سبب گشایش مشکلات و رفع نیازهای مادی و معنوی می‌شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه «قرآن در برخی کشورهای اسلامی مورد بی‌توجهی قرار گرفته»، با استناد به کلام حضرت امیر(ع) نسبت به سبقت گرفتن غیرمسلمانان در عمل به قرآن هشدار داد و گفت: متأسفانه امروز غیرمسلمانان در عمل کردن به قرآن بر مسلمانان پیشی گرفته‌اند و به آن عمل می‌کنند. خدمت‌گذاری به قرآن نعمتی بزرگ است که باید به آن افتخار كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین