کد خبر: ۷۴۵۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۰
22 فیلم در بخش مسابقه کن با هم رقابت می‌کنند

اهدا نخل طلایی کن توسط «رابرت دنیرو»

مرجان ساتراپی در جمع هیات داوران کن
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: برگزارکنندگان شصت و یکمین دوره جشنواره کن روز سه‌شنبه اسامی فیلم‌های افتتاحیه و اختتامیه جشنواره امسال، دو فیلم جدید بخش مسابقه و دو داور دیگر این بخش را اعلام کردند.

به گزارش مهر، ورایتی اعلام کرد فیلم سینمایی "کوری" به کارگردانی «فرناندو میره‌یس» و "چی شد؟" ساخته «بری لوینسن» به ترتیب به عنوان فیلم‌های افتتاحیه و اختتامیه شصت و یکمین دوره جشنواره کن به نمایش در‌می‌آیند.

با اضافه شدن سه فیلم "دو عاشق" ساخته «جیمز گری»، "میان دیوارها" به کارگردانی «لورن کانته» به عنوان سومین نماینده سینمای فرانسه در بخش مسابقه رسمی جشنواره کن و "کوری"، تعداد فیلم های این بخش به 22 رسید. ضمنا بخش نوعی نگاه با فیلم "گرسنگی" به کارگردانی «استیو مک‌کوئین» فیلمساز بریتانیایی افتتاح می‌شود.

تریلر "کوری" که بر اساس رمان «ژوزه ساراماگو» نویسنده برنده نوبل پرتغالی با بازی «جولین مور»، «مارک روفالو»، «دنی گلاور» و «گائل گارسیا برنال» ساخته شده، داستان شهری است که همه ساکنان آن غیر از یک نفر به ناگهان کور می‌شوند. این فیلم روز 14 مه (25 اردیبهشت) جشنواره کن را افتتاح می‌کند و در بخش مسابقه نیز حضور دارد.

فیلم کمدی "چی شد؟" با بازی «رابرت دنیرو» به نقش یک تهیه‌کننده هالیوودی گرفتار نیز روز 25 مه (پنجم خرداد) جشنواره کن 2008 را به طور رسمی به پایان می‌رساند. ضمن اینکه جایزه نخل طلا امسال را دنیرو به فیلمساز برنده اعطا می‌کند.

فیلم "چی شد؟" با دیگر ستاره‌های خود شامل «کاترین کینر»، «جان تورتورو»، «استنلی توچی»، «رابین رایت پن»، «بروس ویلیس» و «شان پن» می‌تواند توجه بیشتر رسانه‌ها را به جشنواره امسال جلب کند. همین طور درام رومانتیک و آمریکایی "دو عاشق" با بازی «یواکین فینیکس» در نقش یک عکاس جویای نام و «گوئینت پالترو» در نقش دختری در همسایگی او.

"دو عاشق" برای دریافت جایزه نخل طلا یک رقیب تازه پیش روی خود می‌بیند: فیلم سینمایی "میان دیوارها" به کارگردانی «لورن کانته» که بیشتر با فیلم "تایم اوت" با موضوع بی‌کاری شناخته می‌شود. این فیلم بر اساس کتابی از «فرانسوا بگودو» و با بازی وی ساخته شده و 15 اکتبر در فرانسه اکران می‌شود.

اسامی دیگر فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره هفته پیش اعلام شد. "چه" شامل دو فیلم "چریک" و "آرژانتین" ساخته «استیون سودربرگ»، "بچه عوضی" «کلینت ایستوود»، "سکوت لورنا" «ژان ـ پی‌یر» و «لوک داردن» و "ستایش" «آتوم اگویان» از دیگر فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره کن 61 هستند.

فیلم سینمایی "گرسنگی" که به عنوان فیلم افتتاحیه بخش نوعی نگاه انتخاب شده، نگاهی امپرسیونیستی به شش هفته آخر زندگی بابی سندز، مبارز ارتش جمهوری‌خواه ایرلند دارد که دست به اعتصاب غذا زد و سال 1981 در زندان میز درگذشت.

هیئت داوران بخش مسابقه رسمی به ریاست «شان پن» نیز دو عضو جدید دارد: «مرجانه ساتراپی» فیلمساز متولد ایران که پارسال برای فیلم انیمیشن "پرسپولیس" به طور مشترک برنده جایزه هیئت داوران این بخش شد و «ژان بالیبار» بازیگر زن فرانسوی.

«سرجیو کاستلیتو» بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایتالیایی، «ناتالی پورتمن» بازیگر آمریکایی، «آلفونسو کوارون» کارگردان مکزیکی، «آپیچاتپنگ ویراستاکول» کارگردان تایلندی، «الکساندرا ماریا لارا» بازیگر آلمانی و «رشید بوغریب» کارگردان فرانسوی دیگر داوران بخش مسابقه هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین