کد خبر: ۷۶۵۲۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۳

نخستین تلاش‌ها برای لغو کنسرت کریس دی‌برگ در ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری رسمی دولت ایران در بخش اخبار ویِژه خود که با عنوان «خبرهای 16» منتشر می‌کند به انتقاد شدید از اعطای مجوز برای برگزاری کنسرت به « کریس دی‌برگ»، خواننده مشهور ایرلندی پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس هنر آفتاب، ایرنا در گزارش کوتاهی با اشاره به این‌که "کریس دی برگ خواننده ایرلندی که متقاضی اجرای کنسرت در تهران بوده و چندی پیش برای انجام مقدمات کارش به تهران سفر کرده بود"، خبر از آن داده است که «[وی]، از جمله به اصطلاح هنرمندانی است که پیش از این به نفع یک گروه تروریستی به اجرای کنسرت پرداخته است».

این گزارش در ادامه می‌افزاید: «از جمله ویدیو‌هایی که از اجرای این خواننده ایرلندی در شبکه جهانی اینترنت موجود است، کنسرتی است که در پاریس برگزار شده است و در آن اعضای گروهک منافقین اقدام به حمل تصاویری از سران این گروهک تروریستی و پرچم‌های جعلی این گروهک می‌کنند».


بر پایه این گزارش، «کریس دی برگ هم در انتهای کنسرت خود پرچم این گروهک را به دست دست می‌گیرد و به ابراز احساسات برای هواداران منافقین می‌پردازد».

برپایه خبر ایرنا، تلویزیون ماهواره این فرقه تروریست، همزمان با انتشار خبر احتمال برگزاری کنسرت این خواننده، اقدام به پخش کنسرت وی در جمع اعضای این گروه تروریستی کرده است.

گفتنی است مدیر برنامه‌های گروه آریان که قرار است کریس دی‌برگ کنسرت خود در تهران را به همراه این گروه برگزار کند پس از سفر اخیر کریس دی‌برگ به تهران با بیان اینکه آنچه که در سفر این خواننده ایرلندی به تهران مورد تعجب او شده بود، این مساله بود که بر اثر تبلیغات غربی ها، او تصور می‌کرده در ایران مردم اسلحه به دست دارند، به تغییر دیدگاه او پس از دیدار از ایران اشاره کرد و به نقل از وی ‌گفت: «من نه تنها در دست مردم اسلحه ندیدم که در دستان پلیس هم اسلحه‌ای ندیدم، تنها کسی که اسلحه به دست داشت سربازی بود که مجسمه اش میان یک میدان بود»!

مدیر برنامه‌های گروه آریان، هم چنین گفت: «مقامات برجسته‌ای در کشورهای آمریکا، کانادا، و کشورهای اروپایی، کریس دی برگ را از آمدن به ایران منع کرده بودند، اما او به رغم این فشارها و توصیه‌ها به ایران آمد، و از این سفر، و اینکه می‌تواند ذهنیت دیگران را درباره ایرانی که دیده است تغییر دهد، خوشحال بود».

رجب پور در پاسخ به این مطلب که معمولا خواننده‌های معروف، محافظ دارند، اما در این سفر شاهد محافظ شخصی نبودیم، گفت: «کریس دی برگ تهران را از لندن و لس آنجلس هم امن‌تر توصیف کرد و در این زمینه یادآور شد که در سفرش به روسیه چهار محافظ شخصی به همراه داشته است».

وی انگیزه اصلی سفر کریس دی برگ به ایران را خنثی‌سازی تبلیغات غربی ها، و به نمایش گذاردن صلح از طریق این سفر دانست.

رجب پور گفت: «کریس دی برگ در قطعه‌ای مشترک با گروه آریان به نام نوری تا ابدیت به مضمون صلح طلبی و باورهای انسانی پرداخته است که در اثر جدید این گروه منتشر خواهد‌شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین