کد خبر: ۱۱۳۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۷
عضو فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب:

ورزش ایران جایگاه سیاسی دارد تا تفریحی

نحوه هزینه‌کرد بودجه در بخش‌های مختلف ورزش شفاف نیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: سید کاظم دلخوش عضو فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب درخصوص وضعیت ورزش ایران همزمان با آغاز بازی‌های آسیایی گفت: متاسفانه در کشور ما به برخی از رشته‌های ورزشی بیش از آنچه که باید بها داده می‌شود و در مقابل به برخی دیگر از رشته‌ها درحد خود آن رشته‌ها هم ارزشی قائل نیستند و این اولین ضعف در حوزه ورزش است.

وی ادامه داد: موضوع دیگر که قابل توجه نیز هست این است که ورزش در کشور ما بیشتر جایگاه سیاسی دارد تا تفریحی و فرهنگی.

نماینده صومعه‌سرا تصریح کرد: نحوه هزینه کرد بودجه در بخش‌های مختلف ورزش چه فدراسیون‌ها و چه هیأت‌ها شفاف نیست.

دلخوش خاطرنشان کرد: متاسفانه ورزشکاران ما در ورزش‌هایی مثل فوتبال که به آنها توجه بیشتری می‌‌شود وقتی در مسابقات شرکت می‌کنند مردم را خون به‌دل می‌کنند تا یک نتیجه مثبت از یک کشور ضعیف کسب کنند. در نهایت هم مکررا شاهد بودیم که در مقابل کشورهایی که تیم فوتبال ضعیف دارند شکست خورده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مگر قدیمی‌های ورزش ما مثل پروین و...
چه کرده‌اند که امروز قادر به انجام آن نیستیم. این درحالی است که در گذشته امکانات امروز فراهم نبود اما آنچه بود این بود که ورزشکاران ما با تعصب و غیرت بازی می‌کردند.

دلخوش ادامه داد: امروز ورزشکار ما بیشتر به دنبال قهرمانی است و در راه قهرمانی هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. دیگر خبری از پهلوانی نیست قهرمانی و پهلوانی با هم متفاوت است در قهرمانی ناسزا و بدو بیراه و دوپینگ و تخلف زیاد است اما در ورزش پهلوانی مردانگی وجود دارد. ما باید از امثال تختی و پوریای ولی درس بگیریم.

این عضو فراکسیون ورزش در باره پیش‌بینی خود از بازی‌های آسیایی گفت: پیش‌‌بینی من زیاد امیدوار کننده نیست چون ما در جایگاهی هستیم که جایگاه واقعی ما نیست و دست‌اندرکاران ورزش نیز متاسفانه فراموش کرده‌اند که جایگاه واقعی ما کجا باید باشد وچه تدبیری برای آن داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین