کد خبر: ۱۱۸۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۹

سليميان: «بهشت اینجاست» روابط انسانی را دنبال می‌‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب- سرویس هنری: کارگردان فیلم «بهشت اینجاست» گفت: این فیلم روابط انسانی را دنبال می‌کند و ارتباط انسان با انسان و انسان با خالقش، بستر قصه را تشکیل می‌دهد.

به گزارش آفتاب، حمید سلیمیان کارگردان فیلم «بهشت اینجاست» در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: با توجه به تعداد فیلم‌هایی که در بخش فیلم‌های اول و دوم تقاضای حضور در جشنواره را پرکرده‌اند، شاهد رقابت بهتر و گسترده‌تری خواهیم بود که بالطبع جذاب‌تر خواهد بود. امیدوارم امسال هرکس حاصل زحمات و تلاش خود را بتواند با قضاوت درست وعادلانه دوستان، شاهد باشد.

وی درباره رقابت در بخش فیلمسازان اول و دوم گفت: این بخش برای افرادی که پس از سال‌ها زحمت و تلاش توانسته‌اند به عرصه فیلمسازی حرفه‌ای راه پیدا کنند از اهمیت خاصی برخوردار است، به این دلیل که می‌توانند حاصل زحمات و تلاش چندین ساله خود را در کنار هم دوره‌ای‌های خود مرور کنند و تشویق و ارزیابی آثار در این بخش از اهمیت خاصی برخوردار است. در واقع همین تشویق‌ها در قدم‌های بعدی فیلمساز و فعالیتش در سینما بسیار مؤثر خواهد بود.

سلیمیان درباره فیلم خود توضیح داد: فیلم «بهشت اینجاست» روابط انسانی را دنبال می‌کند و ارتباط انسان با انسان و انسان با خالقش، بستر قصه را تشکیل می‌دهد. شخصیت‌ها کودک هستند اما سعی کردیم قصه فیلم جهانشمول باشد تا مخاطب در گوشه و کنار دنیا بتواند با آن ارتباط برقرار کند. فیلم به گونه‌ای روایت می‌شود که بتواند مخاطب کودک و بزرگسال را با خود همراه سازد.

وی درباره انتخاب فضای روستایی برای به تصویر کشیدن فیلم گفت: به عقیده من هنرمند بیشتر باید زیبایی‌ها را به تصویر بکشد و فضای روستایی فیلم زیباست و فقر و بدبختی در آن جایی ندارد. به عبارتی دیگر سعی شده نگاه جدیدی که در فیلمنامه وجود داشت در اجرا نیز دیده شود.

وی در ادامه افزود: «بهشت اینجاست» شبیه زندگی واقعی است. جادو وارد بستر رئال فیلم می‌شود و شخصیت‌های اصلی فیلم دو کودک در کنار پیرمرد و یک پرنده هستند. در این فیلم تمام تلاشم این بود که داستان برای بیننده، باورپذیر باشد. 

سلیمیان در پایان به انجام مراحل فنی فیلم اشاره کرد و گفت: فاین کات فیلم تا اواخر هفته توسط «سپیده عبدالوهاب» در استودیو ماهد به پایان خواهد رسید و به‌زودی صداگذاری فیلم آغاز خواهد شد، اما هنوز صداگذار فیلم مشخص نشده است. همچنین «آریا عظیمی‌نژاد» ساخت موسیقی فیلم را آغاز کرده است.

سلیمیان ادامه داد: موسیقی فیلم باید به گونه‌ای باشد که بتواند در ذهن تماشاگر تاثیر خوبی داشته باشد و با ارتباط خوبی که «آریا عظیمی‌نژاد» با فیلم برقرار کرده است، به نظرم این اتفاق رخ خواهد داد.

در این فیلم بازیگرانی چون فرامرز قریبیان، نیره فراهانی، رویا شریف، محمدمهدی احدی، شکیبا فرمانی، یاشار سلیمانی و صدیقه رئیسی ایفای نقش کرده‌اند. 

«بهشت اینجاست» داستان علی پسر بچه هفت ساله‌ای است اما روح بزرگش در جستجوی حرف‌های تازه‌ای می‌گردد. جنگل که همه را می‌ترساند برای او دوست‌داشتنی‌ترین پناهگاه است.

تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند، عبارتند از:
نویسنده فیلمنامه: حمید سلیمی/ کارگردان: حمید سلیمیان /تهیه کننده: محمدصادق آذین / مدیرفیلمبرداری: حسن اسدی / صدابردار هم‌زمان: فرخ فدایی/ طراح صحنه ولباس: محمد هادی قمیشی/ طراح گریم: محسن بابایی/ مدیرتولید: مهدی بشکوفه / بازیگردان: مهتاب نصیرپور/ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: شکوفا کریمی 

محمدصاق آذین «بهشت اینجاست» را با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه و تولید کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین