کد خبر: ۱۲۱۳۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۰

شب بیداری و اختلال خواب یک بمب ساعتی تهدید کننده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پزشکان تاکید کردند شب بیداری‌های طولانی مدت و اختلال و آشفتگی در الگوی خواب خطراتی جدی مثل سکته مغزی و حملات قلبی را می‌تواند در پی داشته باشد. 

کارشناسان و اساتید کالج پزشکی دانشگاه وارویک در مطالعات جدید خود ثابت کرده‌اند که بین کمبود خواب و بروز اختلالات قلبی عروقی، سکته مغزی و حمله قلبی که در نهایت به مرگ زودرس منجر می‌شود، ارتباط مستقیم وجود دارد. 

شبکه خبری ان بی سی در این باره گزارش داد: به گفته پروفسور فراچسکو کاپوچیو از متخصصان علوم پزشکی دانشگاه وارویک، اگر شما در طول شب کمتر از 6 ساعت بخوابید و خواب آشفته داشته باشید 48 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا و مرگ ناشی از امراض قلبی و 15 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از سکته مغزی هستید. 

این پزشکان هشدار دادند: کسانی که شب دیر می‌خوابند و صبح نیز باید زود از خواب بیدار شوند در واقع حامل یک بمب ساعتی و تهدیدی جدی برای سلامتی شان هستند و باید هرچه سریعتر شرایط زندگی خود را به گونه‌ای تغییر دهند که این خطر کمتر آنها را تهدید کند. 

این یافته حاصل 25 سال مطالعه و آزمایش روی بیش از 470 هزار شرکت کننده از هشت کشور مختلف شامل ژاپن، آمریکا، سوئد و انگلیس است. 

شرح این مطالعات در مجله اروپایی «قلب» منتشر شده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین