کد خبر: ۱۳۶۰۶۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
در صورت اصابت موشک به دمشق

تهدید بی‌سابقه اسد: خاورمیانه را به آتش می‌کشم

ایران ناوهای آمریکا را در خلیج‌فارس خواهد زد و حزب‌الله آتشی بر سر اسرائیل می‌ریزد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام بلندپایه عربی ادعا کرد که جزئیاتی جدید از دیدار «احمد داود اوغلو» وزیر خارجه ترکیه با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه فاش کرده است که دو ماه پیش در دمشق برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری النخیل عراق، این مسئول عربی تصریح کرد که بشار اسد با سخنان خود که در عین خون‌سردی بیان شد، هیئت ترکیه‌ای را غافل‌گیر کرد زیرا پیام اوغلو مجموعی از توافق‌های عربستان سعودی، آمریکا و ترکیه بود مبنی بر اینکه ممکن است آنچه در لیبی روی داد و ناتو حمله کرد، برای سوریه نیز روی بدهد. 

بشار اسد با خون‌سردی به اوغلو گفت: به نظر شما به عنوان یک دیپلمات، قدرت‌های بین‌المللی که دشمنی‌شان با سوریه آشکار است، چرا تجربه خود در لیبی را در سوریه تکرار نمی‌کنند که داود اوغلو پاسخی نمی‌دهد ولی اعلام می‌کند که «آیا اطلاعات و مطالبی هست که من به عنوان حامل پیام امت ترکیه از آن بی‌خبرم؟» که اسد در ادامه گفت: قدرت‌های بزرگ خیلی خوب می‌دانند که اگر به هر دلیلی اولین موشک به دمشق اصابت کند، شش ساعت بعد خاورمیانه به آتش کشیده شده و آشوب و آتش در نزدیک حوزه‌های نفتی خلیج [فارس] ایجاد شده است و می‌توانم تنگه‌های آبی جهانی را ببندم... فکر نکن مبالغه می‌کنم. تصمیم‌گیرندگان در کشورت و در کشورهای دیگر می‌دانند که می‌گویم و عمل می‌کنم یا فقط حرفش را می‌زنم. 

النخیل افزود: در مقابل حیرت و دستپاچگی که در چهره وزیر خارجه ترکیه نمایان شد، اسد ادامه داد: آمریکا بخوبی می‌داند که چطور برای سرنگونی صدام کمکش کردیم چون ما او را نمی‌خواستیم و دولت‌های آمریکایی می‌دانند که علت گرفتاری‌شان در عراق سوریه است و ما در عراق فقط با آمریکا شوخی می‌کنیم و اگر [زمانی] بخواهیم هزاران نفر از نظامیانش را بکشیم، قطعاً این کار را می‌کنیم و تردیدی به خود راه نمی‌دهیم ولی سیاست سوریه از گذشته این بوده است که همه برگ‌های خود را رو نکند. 

بنا بر این گزارش، این مسئول عربی افزود که داود اوغلو در این هنگام اجازه خواست که به کشورش بازگردد زیرا چیزی از سخنان اسد را نفهمیده است ولی از اسد سوال کرد که «آیا دوست دارید که پیامی معین به آنکارا منتقل کنم؟» که اسد در پاسخ گفت: پیامی که برای من آوردی پیام آنکارا نبود بلکه از کشورهای مختلف بود و از شما می‌خواهم که پیام مرا عیناً منتقل کنید. 

بنا بر این گزارش، اسد پس از سکوت داود اوغلو گفت: اگر هر اقدام دیوانه‌واری علیه دمشق انجام شود من کلاً شش ساعت بیشتر نیاز ندارم که صدها موشک به بلندی جولان منتقل کنم و آن را به تل‌آویو شلیک کنم. در عین حال از حزب‌الله نیز خواهم خواست تا آتشی بر سر اسرائیل بریزد که دستگاه‌های اطلاعاتی آن را پیش‌بینی نکرده‌اند. 

اسد افزود: همه این اتفاقات در سه ساعت روی خواهد داد اما در سه ساعت دوم، ایران ناوهای آمریکا را که در خلیج است خواهد زد و در عین حال اهداف متعلق به آمریکا و اروپا در جهان هدف گرفته خواهند شد. 

النخیل اعلام کرد که پس از این سخنان اسد، داود اوغلو سخنی نگفت و با رئیس‌جمهوری سوریه خداحافظی کرد و پس از انتقال این پیام به آنکارا، عبدالله گل رئیس‌جمهوری ترکیه یک روز بعد با سفر به عربستان، این پیام را به سران سعودی منتقل کرد و در طرف دیگر یک مقام اطلاعاتی ترکیه این پیام را به واشنگتن منتقل کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین