کد خبر: ۱۹۰۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷

1200 دستگاه از اتوبوس‌های پایتخت باید از رده خارج شوند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه متاسفانه طی 2 سال گذشته هیچ اتوبوس جدیدی به شهر تهران اختصاص نیافته است، گفت: عمر ناوگان اتوبوسرانی تهران و حومه در حال حاضر 7/5 سال است، این درحالیست که براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک باید عمر ناوگان اتوبوسرانی در سال 92 به 5 سال برسد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار کرد: در سال 90 و 91 تنها شاهد ورود اتوبوس های دوکابین که توسط شهرداری تهران خریداری شده اند به ناوگان بودیم و از سوی دولت هیچ اتوبوسی دریافت نکردیم. این در حالیست که تنها برای حفظ وضعیت موجود ناوگان نیازمند ورود سالانه حداقل هزار اتوبوس جدید به ناوگان هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود هزار و 200 دستگاه از اتوبوس های شهر تهران عمر بیش از 8 سال دارند که براساس مصوبات قانونی فرسوده محسوب می شوند و باید از رده خارج شوند اما متاسفانه طی 2 سال گذشته اتوبوس جدید جهت نوسازی ناوگان و خروج اتوبوس های فرسوده به شهر تهران واگذار نشده است که امیدواریم در سال 92 شاهد چنین روندی نباشیم و اتوبوس های جدید و مورد نیاز به تهران واگذار شود.

سنندجی با بیان اینکه در حال حاضر عمر ناوگان اتوبوسرانی 7/5 سال است و باید براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک، امسال به 5 سال کاهش یابد گفت: براساس طرح جامع باید تعداد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به 11 هزار خودرو افزایش یابد که برای تحقق این مهم نیازمند آن هستیم که دولت همکاری و مساعدت لازم را داشته باشد و اتوبوس های جدیدی را در اختیارمان قرار دهد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مدیریت شهری تاکید دارد که به موازات توسعه و افزایش تعداد ناوگان، کیفیت اتوبوس‌ها و خدمات رسانی نیز ارتقا یابد تا اتوبوسرانی به سیستمی مورد قبول و مورد توجه شهروندان تبدیل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین