کد خبر: ۲۱۲۷۵۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
تازه‌ترین آمارها از اعضای جدید خانواده بنیاد ملی نخبگان

کدام دانشگاه‌ها و رشته‌ها دل نخبگان کنکور امسال را ربودند؟

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان تازه‌ترین آمارهای مربوط به برترین‌های آزمون سراسری امسال را در چهار رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر سید حسن حسینی شب گذشته در گردهمایی برگزیدگان آزمون سراسری سال 92 و المپیادهای علمی دانش‌آموزی سال 91 که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، تعداد کل رتبه‌های برتر کنکور سراسری امسال که مورد حمایت بنیاد ملی نخگبان قرار گرفته‌اند را 392 نفر اعلام کرد که به تفکیک گروه‌های امتحانی شامل 150 نفر رشته ریاضی، 102 نفر علوم تجربی، 100 نفر علوم انسانی و 40 نفر مربوط به هنر هستند.

وی با اشاره به 392 نفر رتبه‌ برتر کنکور سراسری مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان گفت: از این تعداد 218 نفر را پسران و 174 نفر را دختران تشکیل می‌دهند.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: از 150 نفر رتبه‌ برتر کنکور ریاضی فیزیک مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان، 125 نفر پسر و 25 نفر دختر هستند. همچنین از 102 نفر رتبه برتر علوم تجربی 29 نفر را پسران و 73 نفر را دختران تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: از میان 100 رتبه‌ برتر کنکور سراسری علوم انسانی 60 نفر پسر و 40 نفر دختر هستند و همچنین از 40 نفر رتبه‌های برتر کنکور هنر مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان چهار نفر پسر و 36 نفر دختر هستند.

حسینی تصریح کرد: علی‌رغم این که پسران درصد بیشتری از رتبه‌های برتر کنکور سراسری را طبق آمار ذکر شده به خود اختصاص دادند، اما قابل ذکر است که افت تحصیلی در پسران در دانشگاه بیشتر از دختران است.

رشته‌های مورد انتخاب رتبه‌های برتر کنکور ریاضی

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان در خصوص رشته‌های مورد انتخاب رتبه‌های برتر کنکور ریاضی خانواده بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: براین اساس 69 درصد رشته مهندسی برق را انتخاب کردند و رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، بیوتکنولوژی و معماری و سایر به ترتیب از دیگر رشته‌های مورد انتخاب رتبه‌های برتر ریاضی به شمار می‌رود.

حسینی همچنین در خصوص رشته‌های مورد انتخاب رتبه‌های کنکور تجربی نیز گفت: در این میان نیز 85 درصد از 102 نفر رتبه برتر علوم تجربی رشته پزشکی را انتخاب کردند و دندانپزشکی و داروسازی و بیوتکنولوژی انتخاب بعدی رتبه‌های برتر رشته‌های علوم تجربی است.

وی با بیان این‌که 61 درصد از 100 نفر رتبه‌ برتر کنکور علوم انسانی خانواده بنیاد ملی نخبگان، رشته حقوق را انتخاب کردند، گفت: روانشناسی و علوم اجتماعی به ترتیب رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص می‌دهند.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان در خصوص رشته‌های مورد انتخاب کنکور علوم هنر نی گفت: سینما، عکاسی، صنایع دستی و طراحی صنعتی به ترتیب اولویت‌های رتبه‌های برتر کنکور هنر به شمار می‌روند.

حسینی در ادامه سخنانش دانشگاه‌های مورد انتخاب رتبه‌های برتر کنکور ریاضی را از میان 150 نفر ذکر شده، به ترتیب دانشگاه‌های شریف، تهران و صنعتی اصفهان معرفی کرد و گفت: نکته‌ی قابل توجه آن است که 94درصد رتبه‌های برتر ریاضی دانشگاه شریف، 5 درصد دانشگاه تهران و یک درصد دانشگاه صنعتی اصفهان را انتخاب کردند.

وی هم‌چنین در خصوص دانشگاه‌های مورد انتخاب رتبه‌های برتر علوم تجربی نیز گفت: 61درصد این رتبه‌های علوم پزشکی تهران را انتخاب کردند و علوم پزشکی شهید بهشتی با 24 درصد و بقیه با 15 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان در خصوص دانشگاه‌های مورد انتخاب رتبه‌های برتر کنکور علوم انسانی گفت: 62درصد از این رتبه‌های برتر دانشگاه تهران، 28 نفر دانشگاه شهید بهشتی و مابقی سایر دانشگاه‌ها را انتخاب کردند.

حسینی اضافه کرد: 75 درصد رتبه‌های برتر کنکور هنر نیز دانشگاه هنر تهران و مابقی دانشگاه تهران را انتخاب کردند.

به گزارش ایسنا،وی در خاتمه دانشگاه‌های مورد انتخاب 392 نفر از رتبه‌های برتر کنکور سراسری را در ابتدا دانشگاه شریف با 36 درصد عنوان کرد و گفت: پس از آن دانشگاه تهران، علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، هنر تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین