کد خبر: ۲۱۳۱۰۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳

مصرف انار، زرشک و "به" به زیبایی رنگ رخسار کمک می کند

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: مصرف انجیر، به، سیب، انار و زرشک به زیبا شدن رنگ رخسار کمک می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: لیلا شیر بیگی دستیار تخصصی طب سنتی ایران در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: در طب سنتی ایران برای داشتن رنگ نیکوی صورت ابتدا باید سیستم گوارش بدن را اصلاح کنیم.

به گفته وی اگر فرد دچار یبوست و نفخ است باید آن را با استفاده از داروها و غذاهای مناسب برطرف کنیم بسیاری از افراد هستند با وجود اینکه دردی در معده احساس نمی کنند ولی دچار ضعف معده هستند.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: مصرف مربای "به" و مربای سیب در تقویت سیستم گوارش نقش مهمی را بر عهده دارد و اگر معده افراد تقویت شود کم کم رنگ رخسارشان روشن و نیکو خواهد شد البته در برخی از افراد تیرگی رنگ رخسار به دلیل افزایش خلط سودا در بدن است که به ضعف طحال برمی گردد.

شیربیگی اضافه کرد: می توان  با مصرف روزانه 5 یا 6 عدد انجیر خیس خورده در گلاب طحال را تقویت کرد البته باید خاطر نشان کرد تدابیر مربوط به زیبایی رنگ چهره باید در مدت زمان طولانی انجام شود و بدن  راکم کم رو به تعادل پیش برد.

وی بیان داشت: کبد در بدن نقش مهمی را ایفا می کند و مرکز یا آشپزخانه بدن محسوب می شود؛ مصرف روزانه یک لیوان آب انار شیرین به تقویت کبد کمک کرده و خون صالح در بدن تولید می شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: مصرف انار برای برطرف کردن رنگ زرد چهره مفید است البته باید بدانیم که بهتر است انار با گل پر یا نمک مصرف شود که نفخ آن را از بین ببرد.
شیربیگی عنوان کرد: زرشک بیدانه یکی دیگر از موادغذایی است که برای داشتن رخسار نیکو مفید است و می توان به صورت زرشک پلو یا شربت زرشک ملس مصرف کرد؛ باید بدانیم مصرف ترشی ها خود موجب تیره شدن رنگ چهره می شود چرا که مولد خلط سوداست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین