کد خبر: ۲۱۳۵۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹

انتقادات معاون وزارت ورزش و جوانان به تفکیک جنسیتی

معاون امور سازماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها گفت:‌ دانشگاه یکی از بهترین عرصه های انتخاب همسر برای جوانان است که البته شرایط خاص خود را دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محمود گلزاری» روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه بیست و سومین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه های سراسر کشور اظهار داشت: سالها قبل هم در مقالاتی درباره تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها نقدهایی داشته ام و معتقدم فرصت خوب دیده شدن به بچه های ما داده نشده است درحالیکه دانشگاه، یکی از بهترین محل ها برای دیده شدن و انتخاب جوانان ماست.

وی سفارشات پیامبر گرامی اسلام در زمینه همسریابی مبنی براینکه جوان خوب باید در جای خوب و به خوبی دیده شود را یادآور شد‌ و گفت: آیا فضای مجازی و پارتی ها جای خوبی برای دیده شدن جوانان ماست و باید این نکته را درنظر بگیریم که دختر دانشجوی ما مثل دختر نوجوان ۱۴ و ۱۵ ساله نیست که تازه چشمش به جنس مخالف افتاده باشد بلکه او به دنبال یک رابطه عاطفی منجر به تشکیل زندگی و خانواده است.

گلزاری خاطرنشان کرد: دانشگاه یکی از بهترین عرصه های انتخاب همسر است به شرط اینکه دانشجو با رویکرد ازدواج، وارد رابطه شود، از ملاک های انتخاب همسر آگاه باشد، رابطه تحت نظارت و حمایت خانواده شکل بگیرد و تمام اینها با محوریت مشاوران دانشگاه ها باشد و تماس دو طرف نیز طولانی نشود.

وی در ادامه سخنرانی خود با موضوع « ازدواج دانشجویی؛ چالش ها و فرصت ها» اظهار داشت: در ایران هم مانند بسیاری از کشورهای دنیا مشکلات جدی فراروی تشکیل خانواده قرار دارد که تعویق سن ازدواج برای دختران و تجردهای ناخواسته و بی رغبتی پسران نسبت به ازدواج بخاطر مشکلات اقتصادی و برخی آزادی هایی که قبل از ازدواج برای‌آنها وجود دارد از جمله این مشکلات است.

گلزاری درباره راهکارهای کاهش مشکلات ازدواج جوانان نیز توضیح داد: باید در درجه اول، برکات و فوائد نهاد خانواده و تاهل را برای مردم و به ویژه جوانان به خوبی روشن کنیم، جوانان را از ازدواج نترسانیم و در مرحله بعد، معیارهای انتخاب همسر را به صورت استاندارد و مشخص در اختیار آنها قرار دهیم.

معاون وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: یکی از مشکلات جدی جامعه ما در امر ازدواج، انتخاب نامناسب جوانان است و نبود معیارهای مشخص یکی از نواقص اصلی در این مسیر است زیرا این معیارها حتی در کتابهای با رویکرد اسلامی نیز ابهامات زیادی دارند و به عنوان مثال، منظور از اصالت خانوادگی، ایمان یا نجابت فرد مشخص نیست.

وی با بیان اینکه نگاه بزرگان به روایات ازدواج نباید نگاه اخلاقی باشد بلکه باید از جنبه فقهی به آن پرداخته شود، از حوزه های علمیه خواست تا با همفکری روانشناسان و دانشگاهیان، معیارهای علمی روشن و مشخصی برای ارائه به جامعه تدوین کنند.

گلزاری بر تقویت تعامل وزارت علوم و وزارت ورزش و جوانان به منظور رفع نیازهای جامعه جوان کشور تاکید کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان از پایان نامه ها و تحقیقاتی که در راستای حل مشکلات و نیازمندی های جوانان کشور در دانشگاه ها تدوین شوند حمایت خواهد کرد.

وی قول داد در ماه های آینده تفاهم نامه همکاری میان این دو وزارتخانه به منظور هم افزایی و همکاری بیشتر به امضا برسد.

به گزارش ایرنا،بیست و سومین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه های سراسر کشور از امروز، ۱۵ مهرماه همزمان با روز ملی ازدواج به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرده و تا فردا ادامه خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین