کد خبر: ۲۱۳۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶

بادبادك ها به پرواز درمي آيند

مدير كل دفتر آموزش و مشاركت مردمي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: به مناسبت روز جهاني كودك جشن بادبادك ها با رويكرد زيست محيطي فردا - چهارشنبه - در پارك پرديسان برگزار مي شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ۱۷ مهر ماه برابر با هشتم اكتبر روز جهاني كودك است. 

احمد قيومي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا افزود: شعار امسال روز جهاني كودك زنده باد كودكي، زنده باد زندگي است از اين رو جشن بادباك ها با همكاري سازمان حفاظت محيط زيست و سازمان هاي مردم نهاد برگزار مي شود. 

به گزارش ایرنا، وي گفت : بايد در نظر داشت كودكان نخستين دريافت كنندگان الگوهاي فرهنگي و ارزشي و كودكان امروز سياست گذاران آينده كشورهستند و همچنين كودكان امروز زيربناي انساني تغييرات اجتماعي و فرهنگي براي دستيابي به توسعه پايدار هستند. از اين رو با توجه به ويژگي هاي كودكان و رابطه تنگاتنگ آنها با طبيعت و محيط زيست، آموزش اين قشر از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و بايد جدي گرفته شود. 

وي اظهار داشت: برگزاري چنين جشن هايي كودكان را با اهميت حفظ محيط زيست و فعاليت هاي اجتماعي آشنا و فضا را براي رشد و بالندگي آنها مهيا مي كند. 

مدير كل دفتر آموزش و مشاركت مردمي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: امسال براي نخستين بار اين جشن به صورت يك جشنواره با برپايي برنامه هاي فرهنگي و حضور شخصيت هاي معروف تلويزيوني مانند پنگول و اعضاي برنامه رنگين كمان برگزار مي شود. 

به گفته وي در اين جشن بر استفاده از لوازم طبيعي و قابل برگشت به چرخه طبيعت و پيام پيشگيري از ايدز تاكيد مي شود. 

نامگذاري هشتم اكتبر به نام روز جهاني كودك به اين دليل است كه در سال ۱۹۸۶ در چنين روزي دو نفر از دانش‌ آموزان ۹ ساله مدرسه آتاتوري در نيويورك با نگارش نامه ‌اي از همه بچه‌ هاي دنيا خواستند كه با هم روزي را به صلح اختصاص دهند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین