کد خبر: ۲۱۴۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱

بهای جهانی نفت کاهش یافت

بهای نفت در بازارهای جهانی امروز دوشنبه به دلیل امیدواری‌ها نسبت به کاهش تنش در گفت‌وگوهای هسته‌یی ایران و همچنین نزدیک شدن به مهلت تعیین شده برای حل بحران بدهی آمریکا که باعث نگرانی درباره تقاضای نفت شده کاهش یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  به نقل از رویترز نوشت: نفت دریای برنت شمال با یک دلار کاهش در هر بشکه 110 دلار و 28 سنت در هر بشکه معامله شد و نفت سبک آمریکا با 75 سنت کاهش به 101 دلار و 27 سنت در هر بشکه رسید.

کریستوفر بلو تحلیل‌گر بازار نفت گفت: بهای نفت به دلیل احتمال نتیجه بخش بودن گفت‌وگوهای ایران و غرب رو به کاهش است این احتمال اصلی‌ترین دلیل کاهش قیمت نفت است.

بن بست در بودجه آمریکا نیز در حال فشار آوردن روی قیمت‌هاست.

گفت‌وگوها درباره برنامه هسته‌یی ایران قرار است فردا سه شنبه در ژنو پیگیری شود که اولین دور گفت‌وگوها در دولت حسن روحانی خواهد بود که تلاش کرده مناسبات ایران و غرب را برای پایان دادن به تحریم‌ها بهبود بخشد.

مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران امروز دوشنبه ابراز امیدواری کرد که ایران و قدرت‌های جهانی بتوانند درخصوص نقشه راه برای حل بن بست هسته‌یی ایران که باعث بالا رفتن قیمت نفت شده به توافق برسند.

تحریم‌های چند سال اخیر علیه ایران باعث کاهش صادرات نفت ایران به میزان یک میلیون بشکه در روز شده است.

بلو گفت: کاهش قیمت نفت برنت محدود خواهد بود زیرا انتظار می‌رود که کاهش تحریم‌های ایران به زودی صورت نگیرد.

تحلیل گران نفتی گفتند: امیدها نسبت به گفت‌وگوهای هسته‌یی ایران بیش از حد بالا است.

این تحلیل‌گران افزودند:‌ چند مانع بزرگ سر راه این گفت‌وگوها وجود دارد که باید قبل از لغو قابل توجه تحریم‌ها برداشته شوند این موانع منطقه‌ای و داخلی هستند.

اختلاف قیمت نفت برنت و نفت آمریکا طی دو هفته گذشته به دلیل بحران بودجه آمریکا افزایش یافته زیرا فشار این بحران بیشتر روی قراردادهای داخلی آمریکا بوده تا قراردادهای نفت برنت.

گفت‌وگوهای چند روز آینده برای حل مشکل بدهی دولت آمریکا نشان داد که علائم پیشرفت وجود دارد اما هنوز هیچ تضمینی مبنی بر پایان یافتن تعطیلی بخشی از نهادهای دولت آمریکا وجود ندارد.

مشکل پرداخت بدهی‌ها در یکی از بزرگترین کشورهای مصرف کننده نفت جهان تاثیر منفی روی چشم انداز تقاضا داشته اگرچه کاهش ارزش دلار باعث شده که تا خرید نفت برای واردکنندگان آسان‌تر شود.

مایکل هیوسان تحلیل‌گر نفتی در لندن گفت: بازارها به دقت نظاره‌گر اتفاقات آمریکا هستند اگر مهلت تعیین شده برای حل این بن بست به سر برسد فعالان بازار نفت را واقعا عصبی خواهد کرد.

همچنین کاهش غیر منتظره چین در ماه سپتامبر از دلایل کاهش قیمت نفت بوده است.

صادرات چین در ماه سپتامبر 0.3 درصد کاهش یافت در حالی که پیش بینی‌ها از افزایش شش درصدی صادرات این کشور حکایت داشت که نشان دهنده ضعف تقاضای جهانی و همچنین برخلاف اطلاعات اخیر مبنی با ثبات شدن اقتصاد این کشور است.

این درحالی است که اطلاعات منتشر شده درهفته گذشته نشان داد که واردات نفت چین در ماه سپتامبر به رقم بی سابقه شش میلیون و 250 هزار بشکه در روز رسیده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 28 درصد افزایش یافته و همچنین بالاتر از میزان واردات این کشور در ماه ژوئیه (شش میلیون و 150 هزار بشکه در روز) است. این میزان واردات چین را به بزرگترین واردکننده نفت جهان بالاتر از آمریکا تبدیل می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین