کد خبر: ۲۱۵۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳

12 درصد جمعیت جهان گرسنه اند

مدیرکل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت: در سال میلادی گذشته 870 میلیون نفر از گرسنگی رنج می‌برند که امسال 30 میلیون نفر کاهش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  خوزه گرازیانو داسیلوا در همایش روز جهانی غذا که در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: شمار کسانی که در جهان از گرسنگی رنج می‌بردند کاهش یافته و امروز می‌توانیم کاهش شمار افرادی را که از گرسنگی رنج می‌برند جشن بگیریم.

وی افزود: در سال 2012 شمار افرادی که از گرسنگی رنج می برند 870 میلیون نفر بود اما در سال جاری این رقم به 840 میلیون نفر رسیده است یعنی 30 میلیون نفر از تعداد گرسنگان جهان کاسته شده است.

مدیر کل فائو تاکید کرد: این کاهش مایه خرسندی است اما نباید فراموش کرد که در قرن 21 هنوز 12 درصد جمعیت جهان از گرسنگی رنج می‌برند و این به آن معناست که از هر هشت انسان یک نفر با مشکل گرسنگی روبرو است؛ بنابراین باید بیشتر تلاش کرد. تلاش‌های صورت گرفته در دو سال گذشته نشان می دهد که می توان به اهداف توسعه هزاره که همان نصف شدن تعداد گرسنگان جهان طی سال‌های 1990 تا 2050 است، دست یافت.

گرازیانو داسیلوا ادامه داد: 62 کشور از 128 کشور در حال توسعه توانسته‌اند با کمک فائو این اهداف را محقق کنند. این اقدام یک گام مهم در راستای دستیابی به هدفی بزرگتر و ضروری‌تر محسوب می‌شود، در دستیابی به غذا و مقابله با گرسنگی تضمین حق تمام افراد، اولین گام در راستای ایجاد توسعه پایدار در جهان و تحقق دیگر اهداف توسعه هزاره به شمار می‌رود.

وی اظهارکرد: از بین بردن گرسنگی همان چیزی است که ما به آن نیاز داریم و باید برای تحقق آن تلاش کنیم در این راستا باید به پنج عنصر مهم توجه داشته باشیم که شامل دستیابی کافی به غذا درتمام مناطق، توجه به وضعیت کودکان زیر دو سال، پایداری نظام‌های غذایی، افزایش صد درصدی بهره وری و درآمد کشاورزان خرده پا و به صفر رساندن ضایعات مواد غذایی می شود.

مدیر کل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد گفت: در روز جهانی غذا یک پیام ساده ولی مهم داریم که می تواند تلاش‌های انجام شده برای پایان دادن به گرسنگی را تقویت کند و این پیام چیزی نیست جز "سلامتی انسان‌ها در گرو نظام‌های غذایی سالم است".

گرازیانو داسیلوا تاکید کرد: نظام‌های غذایی کارآمد و پایداری که به خوبی مدیریت شوند، می‌توانند یک رژیم غذایی متنوع و مغذی را ارائه دهند که ما برای پایان دادن به گرسنگی و سوء‌ تغذیه به آن نیازمندیم. از سوی دیگر این گونه نظام‌های غذایی منابع طبیعی جهان را نیز حفظ می‌کند.

وی افزود: در مراسم روز جهانی غذا که روز تاسیس فائو نیز است به ما بپیوندید. سال‌ها از تاسیس فائو گذشته است پیشرفت‌های زیادی در زمینه افزایش تولید مواد غذایی به دست آمده اما چالشی که برای پایان دادن به گرسنگی موجود بود، هنوز هم وجود دارد. به همین دلیل ما هنوز هم متعهدیم که بر گرسنگی و سو تغذیه فائق آییم.

مدیر کل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد اظهارکرد: در فائو کمک می کنیم آینده‌ای که مدنظر ماست محقق شود؛ جهانی بدون گرسنگی و همراه با توسعه پایدار.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین