کد خبر: ۲۲۱۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴

المانیتور: مقامات غربی به عمل کردن ایران به توافق هسته‌یی ژنو خوش‌بین هستند

المانیتور گزارش داد که دیپلمات‌های غربی اطمینان دارند که ایران به مفاد توافق موقتی که نتیجه مذاکرات هسته‌یی در ژنو بود، عمل خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: شبکه خبری المانیتور در ادامه گزارشش نوشت: یک مقام عالی‌رتبه غربی که خواست نامش فاش نشود روز پنج‌شنبه با اشاره به گفت‌وگوهایی که بین کشورهای گروه 1+5 جریان دارد، گفت ما در حال گفت‌وگو درباره شش یا هفت پارامتری هستیم که باید در موضع مشترک 1+5 نمایان شود. اولویت فعلی اجرای توافق‌نامه 24 نوامبر و تصمیم‌گیری درباره یک روند مناسب است.

این مقام عالی‌رتبه غربی با اشاره به شرایط اجرای فاز یک توافق موقتی ایران و گروه 1+5، گفت: حقایق مشخصی وجود دارد که باید توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید شود: توقف غنی‌سازی 20 درصدی، تبدیل نیمی از ذخایر اورانیوم، افزایش نظارت‌ها.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار اخیر خود در بروکسل درباره روند اجرای توافق با ایران گفت‌وگو کردند.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا قرار است در تاریخ 16 دسامبر جلسه‌ای تشکیل دهند تا درباره احتمال تعلیق برخی از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به مدت شش ماه به عنوان بخش اول توافق حاصله با ایران در ژنو گفت‌وگو کنند.

دولت آمریکا از کنگره خواسته است تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران را تعلیق کند.

به گزارش ایسنا، این مقام غربی عالی‌رتبه گفت: ما تاکید داریم آن چه برای حل این بحران مناسب است باید در نظر گرفته شود. فشار تحریم‌ها در آوردن ایران به سمت مذاکرات جدی مفید بوده است، ولی زمان‌بندی نیز بسیار مهم است. آن چه مهم است خراب نکردن فرصت‌هایی است که در این‌جا داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین