کد خبر: ۲۲۹۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵

مجلس تصویب کرد؛ ۱۳ تومان عوارض روی نرخ گاز

نمایندگان مجلس روز گذشته در جریان تصویب جزئیات بودجه ۹۳، وزارت نفت را موظف کردند که علاوه بر دریافت نرخ گاز به ازای مصرف هر مترمکعب گاز طبیعی، ۱۳ تومان به عنوان عوارض از مشترکین دریافت کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح دیروز پارلمان بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور را ادامه دادند و بندهای دیگر را از تبصره ۲ ماده واحده را به تصویب رساندند.

نمایندگان مجلس وزارت نفت را از طریق شرکت تابعه ذیربط موظف کردند علاوه بر دریافت نرخ گاز به ازای مصرف هر مترمکعب گاز طبیعی ۱۳۰ ریال به عنوان عوارض از مشترکین دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

همچنین منابع مذکور به عنوان درآمد شرکت‌های ذیربط محسوب نمی‌گردد و مشمول مالیات نمی‌شود.

نمایندگان همچنین در یک جز الحاقی به بند مذکور مقرر کردند که وزارت نفت تا مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال از محل مازاد تراز صادرات و واردات گاز طبیعی در سال ۱۳۹۳ را به پروژه‌های مربوط به گازرسانی به روستاهای استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان اختصاص دهد و مازاد آن را تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال صرف توسعه پالایشگاه‌ها کند.

بهارستان‌نشینان با تصویب بند (ط) تبصره ۲ ماده واحده شرکت‌های تولیدی تابعه وزارتخانه نفت و نیرو را مکلف کردند که تمام درآمدهای ریالی و ارزی خود را به حسابهای متمرکز وجوه ریالی و ارزی که از طریق خزانه‌داری کل کشور به نام آنها نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح می‌شود ورایز نمایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین