کد خبر: ۲۳۰۱۶۹
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۸

ولایتی: مذاکرات هسته‌ای تا دستیابی به نتیجه کامل ادامه می‌یابد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که مذاکرات هسته ای تا دستیابی به نتیجه کامل ادامه خواهد یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، «اکبر ولایتی» ظهر امروز چهارشنبه با «کارل بیلدت» وزیرامورخارجه سوئد که به منظور گفت و گو با مقامات ایرانی به تهران سفرکرده است، دیدار کرد.

وی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیدار خوبی با وزیرامورخارجه سوئد داشتیم؛ در این دیدار روابط دو جانبه ، مسائل بین المللی و منطقه ای مورد گفت و گو قرار گرفت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به اینکه موضوع هسته ای نخستین مطلبی بود که توسط وزیرخارجه سوئد مطرح شد، گفت: من به صراحت تاکید کردم که جمهوری اسلامی ایران بنای ادامه مذاکرات را دارد و مواضعش بسیار روشن است.

ولایتی ادامه داد: بر حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران تاکید کردم که این خواسته ملت و دولت ماست.

وی اضافه کرد:ایران به هیچ وجه از حقوق هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران کاملا موافق ادامه نظارت سازمان های بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی از کلیه کارهایی است که در جمهوری اسلامی ایران انجام می شود زیرا آنچه در ایران انجام می شود کارهای قانونی و در چارچوب قرارداد بین المللی ان پی تی است.

ولایتی تصریح کرد: این امر از حقوق ملت هاست که اگر قرارداد ان پی تی را امضا کردند بتوانند از مزایای صلح آمیز انرژی هسته ای استفاده کنند.



** حضور نیروهای هفتاد کشور در داخل خاک سوریه

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: موضوع سوریه یکی دیگر از مباحث مطرح شده در دیدار با وزیر خارجه سوئد بود که ایشان در مورد دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوع سوریه سوال پرسیدند و من تاکید کردم که سوریه کشوری است که از جانب بیگانگان مورد تهاجم قرار گرفته و در ابتدا قصدشان این بود که ظرف مدتی کوتاه بتوانند حکومت سوریه را ساقط کنند که در این میان از تروریست ها هم کمک گرفتند.

ولایتی افزود: بر این نکته تاکید کردم که از حدود 70 کشور افرادی در داخل سوریه علیه دولت و ملت سوریه می جنگند که تعداد زیادی از آنها از کشورهای اروپایی آمده اند و این چیزی است که باید با کمک مجامع بین المللی، سازمان ملل و شورای امنیت محکوم شود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروزه که دخالت دیگر کشورها در داخل سوریه و اعزام تروریست ها به سوریه مشاهده می شود، قریب به اتفاق کسانی که قبلا طرفدار راه حل نظامی بودند اکنون به دنبال راه حل سیاسی هستند و برای این که بسیاری از آنها چاره ای جز راه حل سیاسی ندارد، بر این راه تاکید می کنند.

ولایتی ادامه داد: راه حل سیاسی همان چیزی است که جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر آن تاکید می کرد و اکنون همه به آن رسیده اند و به این واقعیت تن داده اند.



** خروج متجاوزان از افغانستان توسط مردم

ولایتی موضوع افغانستان را از دیگر مباحث مطرح شده در دیدار وزیرخارجه سوئد عنوان کرد و گفت: ما خوشحالیم که کشورهای بیگانه، ناتو و آمریکا توسط مردم افغانستان مجبور به خروج از این کشور شدند.

وی افزود: در تاریخ افغانستان این سابقه وجود دارد که هرگاه کشور مورد تهاجم بیگانگان قرار گرفته است (در قرن 19 توسط انگلیسی ها، در قرن 20 توسط شوروی سابق و در قرن 21 توسط آمریکا) مردم افغانستان آنها را مجبور به خروج از کشور می کنند.

ولایتی ادامه داد: آنچه امروز در عراق می گذرد نتیجه حرکت نامعقول کسانی است که از تروریسم حمایت می کنند.

وی افزود: آنها باید بدانند که مردم عراق که توانستند صدام حسین را سرنگون و آمریکایی ها را از کشورشان خارج کنند، حتما می توانند با اتحاد کلمه، علیه تروریست ها موفق شوند و حامیان تروریسم را مایوس کنند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین