کد خبر: ۲۳۰۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸

توصیه‌های آیت‌الله مکارم‌شیرازی به وزیر کشور

یکی از مراجع تقلید قم با بیان اینکه هرگونه جدایی در بین مسئولان و در بین گروه‌های مردم امیدها را تضعیف می‌کند گفت: من اخیرا در لابه‌لای کلمات، ادبیاتی می‌بینم که رو به خشونت می‌رود؛ ادبیات مسئولان باید انسجام را بیشتر کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش فارس ابه نقل از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار با وزیر کشور با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: بحمدالله بعد از آن که آقای روحانی روی کار آمدند بارقه امیدی در دل‌های مردم پیدا شد که امیدواریم این امید روز به روز بیشتر شده و ضعف در آن پیدا نشود.

وی اظهار داشت: برای اینکه امید همچنان باقی بماند و روز به روز بهتر و بیشتر شود باید مراقب برخی از آسیب‌های مشکل‌آفرین بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه هرگونه جدایی در بین مسئولان و در بین گروه‌های مردم امیدها را تضعیف می‌کند، بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت در جامعه تاکید و تصریح کرد: من اخیرا در لابه‌لای کلمات، ادبیاتی می‌بینم که رو به خشونت می‌رود؛ ادبیات مسئولان باید به گونه‌ای باشد که انسجام را بیشتر کند نه این که موجب جدایی شود.

وی با توصیه اکید به مسئولان در این ارتباط خاطرنشان کرد: خیلی مهم است تعبیرات اشخاصی که مسئولیت‌های مهمی دارند و در جلسات مهمی که شرکت کرده‌اند؛ این تعبیرها واقعا اثرگذار است، گاهی یک مطلبی را زیرورو می‌کند به دوستان سفارش کنید و آقای روحانی هم توصیه کنند ادبیاتی انتخاب شود که رو به سوی انسجام بیشتر برویم.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه اعتقادات مذهبی را عامل پیروزی انقلاب اسلامی ارزیابی و تصریح کرد: آنچه انقلاب را به ثمر رساند اعتقادات مذهبی مردم بود؛ چیزی که هشت سال مردم را در جبهه‌ها نگه داشت، اعتقادات بود، زیارت عاشورا، دعای ندبه و دعای توسل بود که موجب پیشرفت شد و حادثه‌ای واقع شد که دنیا انتظار آن را نداشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: اینکه ملتی بدون توسل به شرق و غرب و نیروی خارجی بتواند یک حکومت 2500 ساله را طی 10 روز براندازد مسئله‌ای بی‌سابقه است و عاملش اعتقادات مذهبی و باورهای دینی و تقید به ارزش‌ها بود‌ه است.

وی اضافه کرد: آنچه که بقای نظام را تضمین می‌کند همین اعتقادات است که باید حفظ و تقویت شود؛ بنابراین هر چه در این راستا سرمایه‌گذاری کنیم شایسته خواهد بود و باید پایه‌های اعتقادی مردم، کشور و نظام را حفظ و تقویت کنیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر خدایی ناکرده حمله‌ای به کشور صورت گیرد، همین بچه‌بسیجی‌ها و نیروهای مذهبی در خط مقدم حاضر می‌شوند و از کشور دفاع می‌کنند، بنابراین باید کاری کرد که اعتقادات مردم و جوانان به ویژه دانشجویان تضعیف نشود.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشت: این دانشجویان هستند که در آینده مصادر کشور را به دست می‌گیرند از این رو باید پایه‌های دینی آنها تقویت شود تا جوان‌ها مؤمن بار بیایند و اگر این متزلزل بشود پشت ما خالی می‌شود و کسی را برای دفاع از کشور نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسائل بسیار تأکید می‌کنند چراکه سبب تقویت و حفظ نظام در مقابل دشمنان می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم : آمریکا آن قدر که از باورهای دینی ما می‌ترسد از سلاح‌های ما نمی‌ترسد. آمریکایی‌ها با صرف هزینه‌ای سرسام آور سرباز به عراق بردند اما بعضی بیماری‌های روانی گرفتند و برخی خودکشی یا فرار کردند، اما رزمندگان ما با افتخار تمام هشت سال در برابر دشمن ایستادند و این مسئله نیز مرهون همان اعتقادات دینی آنان بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با تاکید بر اینکه باید انسجام بین حوزه و دولت بیشتر و از حوزویان در بخش‌های مختلف بیشتر استفاده شود، تاکید کرد: حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی و علمی وابسته به آن ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند که می‌توانند در بخش‌های مختلف به شما کمک کنند.

وی افزود: ارتباط بین حوزه و دولت و حوزه و دانشگاه باید روزبه روز بیشتر باشد تا بتوانیم ان‌شاءالله در مقابل دشمنان وحدت را حفظ کنیم.

استاد حوزه علمیه قم حفظ وحدت در داخل کشور را یک اصل مهم عنوان کرد و با بیان اینکه هیچ زمانی به اندازه امروز وحدت برایمان ضرورت نداشته است، تصریح کرد: در گفت‌وگوهای خارجی‌ها همه انتظار دارند که عزت و کرامت ما حفظ شود.

وی همچنین بخش دیگری از فرمایشات خود را به مسئله پرونده هسته‌ای ایران اختصاص داد و یادآور شد: انرژی اتمی تبدیل به یک مسئله شرافتی برای ما شده است و این مسئله نیز باید با تدبیر حل شود.

وی همچنین در پایان بر ضرورت توجه ویژه مسئولان کشور به شهر مقدس قم تاکید کرد و اظهار داشت: قم را نباید با دیگر شهرهای کشور مقایسه کرد؛ قم متعلق به تمام جهان اسلام است. حوزه و مراجع با هزینه خود نیروهای مختلف مورد نیاز نظام و کشور در عرصه‌های مختلف را تربیت کرده و می‌کنند از این رو هر گونه توجهی به قم صورت گیرد به جا و شایسته است.

گفتنی است در ابتدای این دیدار عبدالرضا رحمانی فضلی نیز گزارش مبسوطی از وضعیت کشور ارائه کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین