کد خبر: ۲۳۳۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
یک مقام مسئول سازمان امور دانشجویان:

آمار مدارک دانشگاهی جعلی اعلام شد

با دقتی که کارشناسان اداره کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان دارند اگر هم مدارک جعلی ارایه شود با سرعت شناسایی می شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان گفت: تعداد مدارک جعلی که در سال گذشته به هنگام بررسی و ارزیابی توسط کارشناسان اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شناسایی شده کمتر از 10 مورد بوده است.

محمد حسین مجلس آرا در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: تعداد مدارک جعلی که در سال گذشته  به هنگام بررسی و ارزیابی توسط کارشناسان اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شناسایی شده کمتر از 10 مورد بوده یعنی کمتر از انگشتان دست بوده است.

وی افزود: کلیه مدارک دانشگاههای خارج کشور که جهت ارزشیابی و اعتبارسنجی به اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه می شود باید مهر صحت و صدور سفارت جمهوری اسلامی در آن کشور خارجی را داشته باشد همچنین با توجه به استعلامی که از دانشگاه مذکور می شود و نوع کاغذ مدارک دانش آموختگان و  فعالیت هایی دیگری که صورت می گیرد امکان جعل مدارک تقریبا امکان پذیر نیست.

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان افزود: با دقتی که کارشناسان اداره کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان دارند اگر هم مدارک جعلی ارایه شود با سرعت شناسایی می شود.

وی افزود: در سال گذشته  3هزار و 300  مدارک دانش آموختگان توسط اداره کل امور دانش آموختگان ارزیابی شد و امسال پیش بینی ما این است که 3هزارو 500 مدرک ارزیابی شود.

وی ادامه داد: اکثریت مدارکی که سال گذشته ارزیابی شد در حوزه کارشناسی ارشد و دکتری بود.

مجلس آرا افزود: سال گذشته مدارک دانش آموختگان از 58 کشور خارجی ارزیابی شد که بیشترین تعداد مدارک ارزیابی شده از کشورهای هندوستان، مالزی، انگلستان، اکراین، امریکا، کانادا، ایتالیا، استرالیا، آلمان، تاجیکستان، آذربایجان و ارمنستان بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین