کد خبر: ۲۳۴۵۲۷
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹

سفر۲۷۷ هزار گردشگر ایرانی به دبی در سال ۲۰۱۳

اداره گردشگری و بازاریابی تجاری دبی از سفر ۲۷۷ هزار گردشگر ایرانی به این امیرنشین در سال ۲۰۱۳ خبر داد و اعلام کرد ورود ایرانی ها به دبی در این سال ۱۴ درصد کاهش داشته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اداره گردشگری و بازاریابی تجاری دبی اعلام کرد ۱۱ میلیون نفر در سال ۲۰۱۳ به این امیرنشین سفر کردند که این رقم نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۰.۶ درصد داشته است.

بر اساس این گزارش که برپایه پذیرش افراد در هتل های دبی تهیه شده است عربستان مقام نخست در اعزام گردشگر به این امیرنشین را داشته است. در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۱.۳۵ میلیون عربستانی وارد دبی شده اند. این رقم نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۹.۹ درصدی داشته است.

پس از عربستان،‌اتباع هندی با ۸۸۸ هزار نفر و انگلیسی ها با ۷۵۸ هزار نفر به ترتیب در رتبه های دوم و سوم سفر به دبی قرار داشته اند.

بر اساس این گزارش در سال ۲۰۱۳،‌ همچنین ۲۷۷ هزار نفر به دبی سفر کرده و در هتل های این کشور اقامت گزیده اند. سفر ایرانی ها به دبی در این سال نسبت به سال ۲۰۱۲ کاهش ۱۴ درصدی داشته است. ایران از نظر اعزام گردشگر به دبی در سال ۲۰۱۳ رتبه نهم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش تسنیم، کشورهای آمریکا، روسیه، کویت، آلمان، و عمان قبل از ایران در رتبه های چهارم تا هشتم از این نظر قرار داشته اند. چین نیز با اعزام ۲۷۵ هزار گردشگر به دبی پس از ایران در رتبه دهم قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین