کد خبر: ۲۳۹۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰

پیوستن 6 خودروی زرهی و 50 سرباز اوکراینی به معترضان حامی روسیه

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که شش خودروی زرهی ترابری ارتش این کشور که به شهر کراماتورسک در شرق این کشور اعزام شده بودند در کنترل معترضان حامی روسیه در شهر اسلاویانسک قرار گرفته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ریانووستی، وزارت دفاع اوکراین تایید کرد که شش خودروی زرهی ترابری ارتش اوکراین که به مقصد شهر کراماتورسک اعزام شده بودند در حال حاضر در شهر اسلاویانسک و در کنترل معترضان محلی قرار دارند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: در ساعت چهار عصر چهارشنبه به وقت مسکو نفربرهای ارتش اوکراین در نزدیکی یکی از ساختمان‌های دولتی در مرکز اسلاویانسک قرار دارند. محل دقیق نیروهای ارتش اوکراین در حال تعیین شدن است.

یک شاهد عینی اوایل روز چهارشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت: این خودروهای زرهی در میدانی در نزدیکی یک ایستگاه قطار بودند. گروهی از زنان آن‌ها را محاصره کردند و ما به آن‌ها گفتیم معترضان صلح‌جو هستیم و تنها برای حقوق خود می‌جنگیم و ما تروریست نیستیم.

این شاهد تاکید کرد که خودروی زرهی اصلی این کاروان یک پرچم روسیه داشت و آن‌ها به سمت اسلاویانسک حرکت کردند.

در عین حال فعالان حامی روسیه اظهار داشتند که حدود 50 سرباز ارتش اوکراین که برای عملیات نظامی به شهر کراماتورسک فرستاده شده بودند از ارتش فرار کرده و به معترضان پیوستند.

یکی از این سربازان فراری به ریانووستی گفت: ما مشاهده کردیم که این افراد نه جدایی طلب و نه تروریست هستند بلکه مردم عادی هستند و ما از جنگیدن با آن‌ها سر باز زدیم.

به دنبال انجام این اقدام، سربازان اوکراینی پرچم اوکراین را از خودروهایشان پایین کشیده و خودروهایشان را به سمت اسلاویانسک حرکت دادند.

چند خودروی آنها به نزدیکی ساختمان شورای شهر اسلاویانسک که چند روز است در کنترل معترضان حامی روسیه قرار دارد، رفتند.

این سربازان فراری همگی اهل شهر دنپروپتروفسک هستند. با این وجود هنوز چند واحد نظامی در شهر کراماتورسک از جمله چند واحد تانک‌ به کی‌یف وفادار هستند. در این شهر معترضان ساختمان‌ شورای شهر را همچون شهر اسلاویانسک تصرف کردند.

هیچ گزارشی مبنی بر وقوع تیراندازی میان نیروهای امنیتی وفادار به کی‌یف و مخالفان در این شهر ارائه نشده است. معترضان کنترل شهر اسلاویانسک را نیز در دست داشته و در این منطقه واحد نظامی وفادار به کی‌یف حضور ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین