کد خبر: ۲۴۲۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

کاهش ۳۰ درصدی مصرف شیر

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرآورده‌های لبنی با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی مصرف شیر گفت: یارانه 2500 میلیارد تومانی دولت برای تثبیت قیمت شیر خام هنوز اجرایی نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با فارس، در مورد اعطای یارانه بخش صنعت گفت: هنوز هیچ ابلاغیه‌ای در این باره به دست ما نرسیده است.

وی افزود: مصرف لبنیات از اسفند سال گذشته تاکنون 30 درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولید کننده فرآورده‌های لبنی در مورد کیفیت محصولات لبنی گفت: هر محصولی که در کارخانه‌های پاستوریزه تولید می‌شود، زیر نظر استاندارد و وزارت بهداشت به طور روزانه کنترل می‌شود و تنها ممکن است کارگاه‌های زیرزمینی اقدامات غیرقانونی انجام دهند.

وی در مورد اعطای 300 میلیارد تومان کمک به تولید شیر گفت: این یارانه را برخی از واحدهای تولیدی استانها دریافت کردند، اما یارانه 2500 میلیارد تومانی دولت برای کمک به تثبیت قیمت شیر خام هنوز اجرایی نشده است و این در حالی است که برخی کارخانه‌های لبنیات در حال تعطیلی هستند.

اسماعیلی در مورد پیش‌بینی میزان تولید لبنیات در سال جاری گفت: اگر شرایط و قمیت‌ها به صورت فعلی باقی بماند، تولید کنندگان در حال تعطیلی هستند، در حالی که این افراد حداقل حدود 3 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی در مورد میزان افزایش قیمت محصولات لبنی با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: اگر یارانه و مابه‌التفاوت به این بخش تعلق نگیرد، افزایش قیمت 20 درصدی در این محصولات خواهیم داشت، اما اگر دولت باید به این صنعت کمک کند و به تولید کنندگان یارانه داده شود، افزایش قیمت نخواهیم داشت.

این فعال بخش تعاونی گفت: در همه کشورها از تولید شیر حمایت می‌شود، تا سرمایه‌گذاری انجام شود و این محصول مهم را که ارتباط مستقیم با سلامتی افراد جامعه دارد، تولید کند.

وی اضافه کرد: باید محاسبه کنیم که با توجه به افزایش هزینه مالیات ارزش افزوده، افزایش حقوق و سایر هزینه ها رخ داده، دولت چه میزان یارانه بدهد، تا قیمت شیر از میزان کنونی بالاتر نرود. 

همچنین دولت برای حمایت از این صنعت باید ارزش افزوده و برخی هزینه‌ها را از تولید کننده کم کند، تا بتواند قیمت تمام شده را نگه داشته یا پایین بیاورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین