کد خبر: ۲۶۰۸۴۹
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱

اشتون: مصمم هستیم با ایران به توافق برسیم

کاترین اشتون نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: ایران و شش قدرت جهانی در مذاکرات هسته‌ای فاصله زیادی با یکدیگر دارند اما این فاصله قابل برطرف کردن است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از خبرگزاری رویترز کاترین اشتون در گفت‌وگو با خبرنگاران در اوتاوا پایتخت کانادا در خصوص انتظاراتش در مورد دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که قرار است هفته آینده در نیویورک برگزار شود، گفت: ایران با خواسته شش قدرت جهانی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای‌اش فاصله زیادی دارد اما این فاصله در مذاکرات هفته آینده قابل پیمودن است.

او یادآور شد: من امیدوارم که در دور بعدی مذاکرات پیشرفت داشته باشیم اگرچه؛ معتقدم که فاصله زیادی از یکدیگر داریم این احتمال وجود دارد که بتوانیم این فاصله را کمتر کنیم.

او که به منظور دیدار با وزیر امور خارجه کانادا به اوتاوا سفر کرده بود به خبرنگاران گفت: با آگاهی از این‌که تمام جهان در حال تماشای ماست و انتظار دارد که هرگونه توافقی که صورت می‌گیرد یک توافق خوب و مثبت باشد، ما مصممیم این کار را انجام دهیم.

مذاکرات ایران و گروه 1+5 تا 24 نوامبر سال جاری تمدید شده است.

به گزارش ایسنا، کشورهای غربی، تهران را به تلاش برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند. این در حالی است که ایران همواره این ادعاها را رد و تأکید می‌کند برنامه‌ هسته‌ای‌اش ماهیتی کاملا" صلح‌آمیز دارد و به منظور اهداف پزشکی و تولید برق آن را دنبال می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین