کد خبر: ۲۶۱۳۱۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳

ثبت‌نام 12میلیون دانش‌آموز در مدارس

رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از ۱۲ میلیون دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶ میلیون نفر به مقطع ابتدایی،‌یک میلیون نفر متوسطه اول و دو میلیون نفر به مقطع متوسطه دوم وارد می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خسروی نظری در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش " در آستانه شروع سال تحصیلی جدید قرار داریم، چه تعداد دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و ساماندهی نیروی انسانی در چه وضعیتی قرار دارد؟" اظهار داشت:بیش از ۱۲ میلیون دانش‌آموز در مدارس سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند البته هنوز برخی از ثبت‌نام‌ها ادامه دارد.

وی افزود: ۶ میلیون و ۹۸۴ هزار نفر در مقطع ابتدایی،‌یک میلیون و ۹۷۵ هزار و ۵۰۷ نفر در مقطع متوسطه اول و دو میلیون و ۷۶۱ هزار و ۵۸۷ نفر در مقطع متوسطه دوم ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درخصوص آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان استثنایی و پیش‌دبستانی گفت:‌۶۰ هزار و ۹۰۴ نفر در مدارس استثنایی و ۲۲۴ هزار و ۵۸۶ نوآموز در پیش‌دبستانی‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که بیش‌ترین ثبت‌نام دانش‌آموزان با ۹۷ درصد در استان سیستان و بلوچستان و کم‌ترین با ۸۹ درصد در استان لرستان است.

نظری با اشاره به اینکه ساماندهی نیروی انسانی بر اساس توسعه سنواتی صورت می‌گیرد، افزود: کار ساماندهی نیروی انسانی رو به اتمام است و کلاس بندی مدارس نیز انجام شده است امسال برای نخستین بار ساماندهی نیروی انسانی بر اساس توسعه سنواتی در حال انجام است.

وی گفت:‌توسعه سنواتی برای برآورد نیروی انسانی مور نیاز و مازاد در تک تک استان‌ها اجرا شد.بر اساس توسعه سنواتی تمام فعل و انفعالات نیروی انسانی را از نظر تعداد دانش‌آموزان، مدارس و معلمان رصد کرده و نسخه‌ای را برای سال تحصیلی آینده طراحی می‌کنیم.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا نیروهای مازاد را در فعالیت‌های مختلف به کار بگیریم.در برخی از مواقع برای حل مشکل نیروهای مازاد از معلمانی که در دوره اول و دوم متوسطه قرار دارند اما نمی‌توانند ساعات موظف خود را پر کنند، با رعایت ضوابطی از جمله رضایت آنها و ارائه آموزش‌های لازم برای مدت محدود برای تامین آموزگار در دوره ابتدایی استفاده می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، نظری افزود: همچنین برای جبران کمبود نیرو در دبستان‌ها نیز برنامه‌هایی داریم که می‌توان به اختصاص ۶ ساعت تدریس در پست‌های مدیریت و معاونت و استفاده از نیروهای حق التدریس شاغلان بخشی از کمبود نیرو در مدارس را حل کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین