کد خبر: ۲۶۱۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹

در دیدارهنرمندان با رهبرانقلاب چه گذشت؟

روز گذشته برخی هنرمندان و ورزشکاران با حضور در بیمارستان ضمن عیادت از رهبر انقلاب با ایشان به گفت‌وگو پرداختند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش فارس، عصر روز گذشته طیف‌های متنوعی از هنرمندان و ورزشکاران به صورت گروهی با حضور در بیمارستان به عیادت رهبر انقلاب رفتند.
در این عیادت که در فضای صمیمانه صورت گرفت، بسیاری از چهر‌ه‌های فرهنگی و ورزشی حضور داشتند و از نزدیک به احوال‌پرسی از رهبر انقلاب پرداختند. رضا امیرخانی، ابراهیم حاتمی‌کیا، مجید مجیدی و کمال تبریزی ایشان نیز در این دیدار ضمن پاسخ به احوال‌پرسی‌های متعدد افراد در جواب به مجید مجیدی که گفت: «بلا دور است» این شعر را خواندند:

«هر بلائی کز تو آیدرحمتی است

هر که را رنجی دهی آن راحتی است

زان به تاریکی گذاری بنده را

تا ببیند آن رخ تابنده را

تیشه زان بر هر رگ و بندم زنند

تا که با مهر تو پیوندم زنند...»

[شعر از پروین اعتصامی]

رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از این هم یک بار در دیدار با جمعی از جانبازان قطع نخاعی این شعر را قرائت کرده و بار دوم در جلسه پایانی بازدید از مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی همین ابیات را خواندند.

مقام معظم رهبریپس از قرائت این شعر خطاب به حاضران پرسیدند؟ « این شعر برای چه کسی باشد خوب است؟» و خود در ادامه فرمودند: «پروین اعتصامی».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در ادامه سخنان خود و در توضیح بیشتر عنوان کردند: «پروین اعتصامی که سعی می‌شود چهره پوشانده شود

در ادامه باز هم رهبر انقلاب با چهره‌های دیگر حاضر در جمع احوالپرسی نموده و ضمن ادامه بیانات خود پیرامون این شاعره می‌فرمایند: «برخی عنوان «شاعر نخود و لوبیا» را برای او مطرح می‌کنند، برای اینکه فروغ فرخزاد را در برابر پروین بالا ببرند، می‌خواستند او را خرد کنند، حالا من نظر نامناسبی درباره فروغ ندارم، بنظرم می‌آید این آخری‌هاوضعش بد نبوده ان‌شاء‌الله، اما او را سر پروین اعتصامی می‌زدند، در حالیکه رتبه شعری پروین بالاست.

همچنین در این دیدار صمیمانه برخی شاعران ضمن احوالپرسی از رهبر انقلاب فضای این جلسه را با قرائت ابیاتی تغییر دادند که از آن جمله می‌توان به «مرتضی امیری اسفندقه» اشاره کرد. ویبا قرار گرفتن در کنار تخت رهبر انقلاب ضمن جویا شدن از بیماری ایشان چند رباعی خودش را از حفظ چنین خواند:

ای عشق بیا و بازم از راه ببر

از راه به سرمنزل دلخواه ببر

بی‌تاب به دیدن امین می‌رفتم

گل گفت مرا نیز به همراه ببر

پاییز رسید و شهر خوش‌رنگ شده ست

دور از تو ولی کمی بدآهنگ شده ست

با گل به ملاقات تو آمد دل من

گل نیز دلش برای تو تنگ شده ست

ای غیرت آبدیده! برخواهی خواست

محکم عین عقیده برخواهی خواست

چشمان تو آیینه صبح و سحرند

بیدارتر از سپیده برخواهی خواست

او در یادداشت کوتاهی در صدر کاغذ خود نوشته بود: «این 5 رباعی به نام نورانی 5 تن آل عبا که سلام همه پاکان به ایشان باد به تبرک دیدار سرشار از مهر و عطوفت رهبر عزیز انقلاب، امین فکر و فرهنگ ایران اسلامی، حضرت آیت‌الله حاج سید علی خامنه‌ای دامت توفیقه بر بدیهه و به ارتجال و با تمام دل سروده آمد. در مسیر عیادت و ملاقات تن و جان شریف این مهربان‌یار این کهن دیار با درود و دعا. خاک راه مرتضی امیری اسفندقه».

رهبر انقلاب نیز پس از این ابیات اسفندقه را مورد تفقد قرار دادند.

در این جلسه عیادت که در فضایی متفاوت‌تر از عیادت‌های انجام شده برگزار شد ابراهیم حاتمی‌کیا هم در کنار رهبر انقلاب قرار گرفت و ضمن عیادت با ایشان به گفتگو پرداخت.

ناصر فیض از جمله شاعران طنزپرداز کشومان که اکنون مدیرت دفتر طنز حوزه هنری را بر عهده‌ دارد ضمن سلام و احوالپرسیبا رهبر معظم انقلاب، برخی از تک بیت‌هایی که نقیضه‌ای بر اشعار حافظ بود را به رهبر انقلاب داد که معظم له ضمن تشویق ناصر فیض فرمودند: من کتاب «فیض بوک» شما را خواندم، خیلی خوب بود.

از جمله هنرمندان و ورزشکارانی که در این دیدار حضور داشتند می‌توان به نام‌هایی چون؛ ناصر فیض، مهدی قزلی، فاضل نظری، رضا امیرخانی، بهداد سلیمی، مسعود ده نمکی، مجید مجیدی، کمال تبریزی، ابراهیم حاتمی کیا، فرج الله سلحشور، جمال شورجه، عباس جدیدی، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، حجت الاسلام محمد زمانی، حسین رضازاده، علی پروین، نرگس آبیار، حجت الاسلام زائری، افشین علا، سامان مقدم، جواد عزتی، هرمز شجاعی مهر، محمدحسین قاسمی،داریوش ارجمند، جعفر دهقان، ابوالقاسم طالبی، میثم مطیعی، حمید داودآبادی، شهریار بحرانی، محمدرضا ورزی، مرتضی امیری اسفندقه، فرهاد قائمیان، مهران رجبی، محمدحسین لطیفی و الهام چرخنده اشاره کرد.

در پایان طیف‌های متفاوت و متنوع از ورزشکاران و هنرمندان برای سلامتی رهبر انقلاب دعا کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین