کد خبر: ۲۹۷۴۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰

8 دقیقه و شایعه ای که سلامت لیگ را زیر سوال برد/ بازی کثیف هفته پایانی/ پرونده

شایعه مساوی شدن بازی سپاهان - سایپا، تاثیرگذارترین شایعه این فصل لیگ برتر بود چراکه قهرمان لیگ را عوض کرد.
آفتاب‌‌نیوز : سپاهان اصفهان قهرمان لیگ برتر چهاردهم شد. اما این قهرمانی اصفهانی‌ها با 4 قهرمانی قبلی این تیم متفاوت بود. قهرمانی‌های قبلی سپاهان در شرایطی به دست آمده بود كه اتفاقات داخل زمین، قهرمان را مشخص كرد. اما این بار فریادهای یك شخص ناشناس كه هیچ كسی نمی‌داند كه بوده، سرنوشت 30 هفته لیگ برتر ایران را عوض كرد و سپاهان را به قهرمانی لیگ برتر رساند.

این شخص ناشناس در فاصله 8 دقیقه مانده به پایان بازی تراكتورسازی - نفت تهران در ورزشگاه شایعه كرده كه بازی سپاهان - سایپا مساوی شده و تراكتورسازی حتی با تساوی مقابل نفت تهران هم قهرمان لیگ برتر می‌شود. این شایعه باعث شد تراكتورسازی سعی در حفظ نتیجه كند و سرعت بازی را بگیرد. در غیر این صورت تراكتوری‌ها چیزی برای از دست دادن نداشتند و حمله می‌كردند. نتیجه حمله آن‌ها هم یا گل برای تراكتورسازی بود، یا گل برای نفت تهران در ضد حملات.

البته تراكتورسازی كه به دلیل اخراج آندرانیك تیموریان با یك یار كمتر بازی می‌كرد، شانس كمتری نسبت به نفت داشت اما زمانی كه تنها چند دقیقه تا پایان لیگ مانده و مساوی به درد هیچ كدام از دو تیم نمی‌خورد، طبیعی است كه تراكتوری‌ها در صورت اطلاع از نتیجه واقعی سپاهان - سایپا، حملات بیشتری انجام می‌دادند.

داور بازی كه سوت پایان مسابقه را زد، شادی بازیكنان تراكتورسازی عجیب بود. آن‌ها در شبی كه باید قهرمان می‌شدند، به خاطر نایب قهرمانی شادی می‌كردند كه این عجیب بود. اما چند دقیقه بعد مشخص شد كه چرا تراكتوری‌ها دور افتخار می‌زدند. به تبریزی‌ها گفته بودند قهرمان شده اید!

این همان شایعه‌ای بود كه سرنوشت لیگ برتر چهاردهم را تغییر داد. تغییر چهره تونی اولیویرا سرمربی تراكتورسازی پس از اطلاع از واقعیت ، كاملا مشهود بود. او فردی خوشحال تبدیل به چهره‌ای شوك زده تبدیل شد كه برای حفظ كنترل، دستانش را گرفته بودند. منصور قنبرزاده مدیرعامل نفت تهران هم یكی از افرادی بود كه از این اتفاقات شوكه شده بود. او در مصاحبه با ایسنا گفت: «اتفاق عجیبی در ورزشگاه رخ داد. ما از طریق تلویزیون از داخل رختکن بازی‌های دیگر را پیگیری می‌کردیم اما از دقیقه 87 شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و حتی شبکه موبایل قطع شد و هیچ راه ارتباطی نداشتیم. در همان لحظات بود که اعلام کردند دیدار سپاهان و سایپا در اصفهان دو بر دو مساوی شده است! همان طور که حتما دیده‌اید در 6-5 دقیقه آخر بازی بازیکنان تراکتورسازی بازی را نگه می‌داشتند و سعی می‌کردند وقت را تلف کنند. حتی پس از بازی منصوریان به تونی تبریک گفت و مربی تراکتورسازی هم خوشحال به نظر می‌رسید. پس از آن هم بازیکنان و تماشاگران تبریزی برای شادی به زمین ریختند. واقعا باید بررسی شود که چرا این خبر کذب به نیمکت تراکتورسازی، بازیکنان این تیم و سپس تماشاگران انتقال پیدا کرد. معلوم نیست چه کسی به نیمکت تراکتورسازی این خبر را اعلام کرده است و چرا تمام کانال‌های ارتباطی از دقیقه 87 قطع شد و سه چهار دقیقه پس از تمام شدن بازی دوباره وصل شد.» {ایـــنـــجـــا}

گرچه منصوریان سرمربی نفت گفت كه اتفاقات آن 8 دقیقه تلخ تا ابد تاریخ فوتبال ایران را آزار می دهد اما مدیرکل تربیت بدنی آذربایجان شرقی هم گفت: از بلندگوها نتیجه اشتباهی نگفتیم و شایعه از نیمکت تراکتورسازی شروع شد. تونی اولیویرا سرمربی تراكتورسازی مانند مال باخته ای که می گوید جامش را دزدیدند، اعلام كرده كه به تراكتورسازی ما کلک زدند!

شاید اگر تیموریان خودش را كنترل می‌كرد و حرفی نمی‌زد كه باعث اخراجش شود، حالا تراكتورسازی قهرمان لیگ برتر شده بود.مردم تبریز هم طعم شیرین قهرمانی در لیگ برتر را چشیده بودند، افتخاری كه به گفته مهدی كیانی بازیكنان تراكتورسازی، حق مردم تبریز بوده. حالا اما هیچ كسی نمی‌داند كه شایعه در ورزشگاه چگونه دهان به دهان چرخیده و كل ورزشگاه را فراگرفته. بهروان، مسئول برگزاری مسابقات لیگ كه در تبریز حضور داشته شنیده كه این شایعه به تراكتوری‌ها رسیده اما نمی‌داند چه كسی آن را در ورزشگاه پخش كرده{ایـــنـــجـــا}. مهدی تاج هم اتفاقات ورزشگاه تبریز را محكوم می‌كند اما این‌ها دردی از تراكتوری‌ها دوا نمی‌كند. آن‌ها هنوز نمی‌دانند بازی كثیف هفته پایانی لیگ را چه كسی به راه انداخته و همچنان به دنبال مقصر می‌گردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
1
1
يک تماشاگر که نمي تونه تلويزيون راديو و مو بايل رو هم قطع کنه و داد بزنه سپاهان مساوي شده
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
1
0
من اهل تبریز اما ساکن تهران هستم و با اینکه طرفدار تراکتور نیستم اما خوشحال بودم که یک تیم تبریزی به قهرمانی در لیگ برتر نزدیک است. به نظر من علیرغم اینکه احتمال دارد نیتهای پشت پرده برای جلوگیری از قهرمانی تیم در لیگ برتر وجود داشته و قطعی شبکه های اطلاع رسانی و شایعه پخش شده در ورزشگاه به وجود این نیات مغرضانه قوت می بخشد؛ اما به اعتقاد بنده اولین مقصر این نتیجه، تیم تراکتورسازی و کادر فنی آن است. تیمی که در تهران با 4 گل شکست سختی به استقلال تحمیل کرده است باید از لحاظ روحی و روانی چنان آماده می بود که در خانه خود نیز شکست را بر نفت تحمیل میکرد تا بدون حرف و حدیث قهرمان شود. اما به راحتی یکی از بازیکنان کلیدی تیم بدون توجه به حساسیت بازی و به شکل آماتورگونه از بازی اخراج میشود و در ادامه هم تراکتورسازی برد 3 بر 1 را با تساوی 3 بر 3 عوض میکند. در این وضعیت مدیریت و کادر فنی تیم تراکتورسازی در عین حال که دنبال مقصر حادثه هستند باید انگشتها را به سوی خود نیز اشاره روند و ابتدا مقصران تیم خود را تنبیه کنند تا در آینده و در شرایط حساس این اتفاقات گریبان تیم را نگیرد. فقط میتوان گفت حیف شد که این قهرمانی به همین راحتی از کف رفت.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
2
2
طبق چیزی که ما از کانال 3 دیدیم و بازی مستقیم از تبریز پخش میشد تصویر بازی سپاهان و سایپا هم سمت چپ تصویر بالای صفحه دیده میشد و تا دقیقه 96همه دیدند سپاهان 2 بر صفر جلو هستش.و گزارش گر بازی بارها به این موضوع اشاره کرد. تعجب داره چرا تراکتورسازان دارند بهونه میارند. هر چند سه گل تراکتور به نظر من خیلی شبه داشت ! از طرز گلری کردن اقای بیرانوند. به نظرم تبانی از طرف نفت بود نه اصفهان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین