کد خبر: ۳۰۳۳۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵

موحدی‌کرمانی: ان‌شاءالله محصول توافق هسته‌ای عزت اسلام و کرامت ایران باشد

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: مردم ایران به رفع تحریم‌های ظالمانه پافشاری دارند اما این پافشاری برای این است که دین آن‌ها می‌گوید در مقابل ظلم بایستید.
آفتاب‌‌نیوز :
 آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تشییع باشکوه 270 شهید جنگ تحمیلی، گفت: مرحبا به این مردم خوب و زمان‌شناس که بسیار عالی و ارزنده به این عزیزان ابراز ارادت کردند؛ عزیزانی که در جریان غواصی و بعد از آن اسیر دشمن شدند و با کمال عشق و علاقه راه شهادت را در پیش گرفتند.

او با بیان این‌که غواصی کار ساده‌ای نیست، گفت: انسان‌های ارزنده مانند این غواصان عزیز در ایران بوده، هستند و خواهند بود و تا زمانی که چنین فداکاری‌هایی وجود دارد به این انقلاب آسیبی نمی‌رسد.

به گزارش ایسنا، خطیب نماز جمعه تهران گفت: این تشییع مجلل انعکاس جهانی داشت و بحمدالله تلویزیون هم خوب عمل کرد و صحنه‌های تشییع و انعکاس خارجی آن را به خوبی به مردم نشان داد.

وی با اشاره به سفر نخست‌وزیر عراق به ایران،‌ گفت: با سفر حیدرالعبادی به ایران تحکیم روابط ایران و عراق برقرار شد و ای کاش کشورهای اسلامی دیگر هم پیوندشان را مستحکم‌تر می‌کردند.

موحدی کرمانی با اشاره به وضعیت یمن، گفت: امروز یمن مظهر دو چیز است؛ یکی مظهر مقاومت مردم این کشور است که با حال روزه زیر موشک‌های عربستان مقاومت می‌کنند و دیگری مظهر پستی سعودی‌هاست که باید خجالت بکشند و لااقل عناوینی مانند خادم‌الحرمین را به خود نبندند.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: من از مجلس به خاطر مصوبه مربوط به مسأله‌ هسته‌ای تشکر می‌کنم و از مسوولان می‌خواهم به هفت اصلی که مقام معظم رهبری درباره زندگی امام (ره) تعیین فرموده‌اند، پایبند باشند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تعبیر قرآنی "نصره بالرعب" درباره مواردی که باید در مذاکرات و توافق هسته‌ای احتمالی مدنظر داشت،‌ گفت: قرآن می‌فرماید ما یاران اسلام را از طریق ایجاد رعب در دل دشمن یاری می‌کنیم و این مسأله مهمی است. در این کشور شاه دست به کشتار مردم می‌زد تا آن‌ها را بترساند اما مردم نترسیدند و بالعکس با مقاومت‌شان شاه را ترساندند تا فرار کند.

وی تصریح کرد: مردم ایران به رفع تحریم‌های ظالمانه پافشاری دارند اما این پافشاری برای این است که دین آن‌ها می‌گوید در مقابل ظلم بایستید. این تحریم ظالمانه است و ما نه ظالمیم و نه ظلم پذیریم.

او ادامه داد: اصرار برای رفع تحریم برای این است که آن را ظالمانه می‌دانیم اما به دشمنان بفهمانید و دشمن بداند که ایران با اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی روی پای خود ایستاده است و تحریم‌ها اگرچه مشکل ایجاد کرده اما برخلاف تصورشان ایران را فلج نکرده است.

موحدی کرمانی با بیان این‌که ایران فرزند رمضان است و با قدرت ایستاده است، گفت: بدیهی است در این صورت هیأت ایرانی با پشتوانه قوی مردمی مذاکره می‌کند. میدان مذاکره نیز یک نوع میدان رزم است و رزمنده در آن با رجز کوبنده و قدرت‌نمایی دل دشمن را خالی می‌کند و این همان نصره بالرعب است. شکی نیست که آمریکا به توافق بیش‌تر نیاز دارد تا ایران؛ اما وقتی مقاومت ایران را درک کرد و فهمید که مردم ایران روی پای خود ایستاده‌اند و اگر تحریم‌ها هم باقی بمانند ایستادگی‌شان ادامه دارد، آمریکا اندک اندک به خواسته‌های هیأت ایرانی تن در می‌دهد.

وی با اشاره به زیاده‌خواهی‌های آمریکا درباره بازدید از مراکز نظامی ایران و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای، گفت: جلوی تمام این‌ها را با یک امر می‌شود گرفت و آن این‌که آمریکا بفهمد ایران کشوری قوی است و در مقابل این زیاده‌خواهی‌ها سر فرود نخواهد آورد.

موحدی کرمانی با اشاره به موضع رهبر انقلاب مبنی بر ممنوعیت بازدید از مراکز نظامی و تماس با نخبگان و دانشمندان هسته‌ای، گفت: در اینجا یک سوال درباره این تعبیر که بازرسی‌ها مدیریت شده انجام می‌شود پیش می‌آید. آیا می‌شود افرادی بیایند از مراکز نظامی و امنیتی ما بازدید کنند و چشم، فهم و درکشان به طور کلی بسته شود؟ آیا می‌شود نه چیزی را ببینند و نه اسراری به دست آورند؟

او ادامه داد: این مسأله اقلاً برای من مبهم است و من از مسوولان می‌خواهم به سفارش مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم از مراکز نظامی بازدید شود به دقت عمل کنند.

موحدی کرمانی ابراز امیدواری کرد که محصول توافق ایران با گروه 1+5 عزت اسلام و مسلمین و کرامت ایران باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله موحدی کرمانی هم‌چنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان و سفارش به بهره‌گیری از این ماه، گفت: در این ماه ارتباط‌مان را با خدا به خصوص در سحرها برقرار کنیم. دعاهای وارد شده را با توجه بخوانیم و به معانی بلند آن‌ها توجه کنیم.

وی گفت: ماه رمضان ماه توبه، مغفرت و پاکی است و در این ماه باید همت بگماریم و تمام آلودگی‌ها را از خودمان پاک کنیم.

موحدی کرمانی با اشاره به اهمیت رعایت حجاب، گفت: خواهران محترمی که حجاب را رعایت نمی‌کنید و بدحجاب هستید بفهمید که وقتی سر از قبر برمی‌دارید مهر دشمن خدا بر شما زده می‌شود. شاید برای شما عجیب باشد اما با بدحجابی، آمریکا و دشمن خدا را شاد کرده‌اید.

او افزود: مبادا کارهایی انجام دهید که اگر خدای ناکرده انقلاب آسیبی ببیند و در آخرت بگویند شما در این آسیب شریک هستید. زیرا امر به معروف و نهی از منکر نکرده‌اید.

موحدی کرمانی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در مرقد امام خمینی (ره) و تبیین هفت اصل از اصول زندگی امام (ره) از مسوولان خواست به این اصول توجه کنند.

وی گفت: اگر از چهار چیز غفلت شود انقلاب از دست می‌رود و آن چهار چیز رها کردن اصول، چسبیدن به فروع، کنار زدن انسان‌های لایق و سرکار آوردن انسان‌های نالایق است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که سقوط آندلس در اثر بی‌توجهی به فرهنگ اسلامی بود، گفت: مبادا آمریکایی که با دست قدرتمند اسلام و مردم از کشور دور انداخته و از در رانده شد، با توطئه‌های دیگری از پنجره برگردد و خدای ناکرده سلطه آمریکا بر این کشور حاکم شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین