کد خبر: ۳۰۳۵۶۷
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

زندگی قربانی اسیدپاشی در صحنه تئاتر

نمایش چشم در برابر چشم که پیش از این در جشنواره تئاتر شهر به صحنه رفته بود از پنجشنبه هفته جاری ساعت 21 به روی صحنه می رود.
آفتاب‌‌نیوز : نمایش چشم در برابر چشم به کارگردانی نازنین سهامی زاده با محور روایت زندگی آمنه بهرامی نیا به عنوان قربانی اسیدپاشی در سالن گوشه فرهنگسرای نیاواران به صحنه می رود.

نازنین سهامی زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان آنکه ایده نخست نگارش این اثر به دو سال قبل و روزهایی که در حال تهیه فیلمی از رونمایی کتاب آمنه بهرامی نیا بودم به ذهنم خطور کرد گفت: به سبب همین علاقه، ابتدا موضوع را با سیاوش حیدری به عنوان نویسنده این اثر در میان گذاشتم و بعد از نهایی شدن متن، برای اجرای عمومی این اثر اقدام کردم.

وی ادامه داد: در تولید این اثر نمایشی تلاش کردیم که تنها روایت کننده فرازهایی از زندگی 35 ساله آمنه بهرامی نیا به عنوان قربانی اسیدپاشی باشیم و به سبب محدودیت های زمانی تنها به پررنگ کردن بخش هایی از فراز و فرود زندگی وی پرداختیم؛ اما در اصل روایت به سبب اقتباس ما از کتاب، تمام آنچه به صحنه می رود بر اساس سند و مکتوبات کتاب است و گروه هیچ دخل و تصرفی در آنها نداشته است.

کارگردان نمایش چشم در برابر چشم درباره بخش های مختلف این اثر نمایشی گفت: سه مقطع از زندگی آمنه را برای روایت به مخاطبان انتخاب کردیم. بخش نخست به پیش از حادثه اسید پاشی و دوران جوانی آمنه و دو بخش دیگر نمایش چشم در برابر چشم به روزهای بعد از اسیدپاشی و اتفاقات قضایی و پیگیری برای قصاص باز می گردد.

وی با بیان آنکه تمایلی به دسته بندی و قرار دادن این اثر نمایشی در گونه های مختلف تئاتری ندارم، خاطرنشان کرد: مهمترین مساله در تولید این تئاتر برای من تغییر ناگهانی زندگی یک انسان به سبب عملی غیرانسانی بود و تصمیم گیری و قضاوت را بر عهده مخاطبان قرار دادم و امیدوارم آنها در ارتباط گیری با این نمایش موفق باشند.

سهامی زاده تصریح کرد هر چند نباید فراموش کنیم که تولید این اثر نمایشی به سبب آنکه برداشتی از یک اتفاق حقیقی و البته تلخ بود برای تک تک اعضای گروه و به خصوص بازیگران بسیار سخت بود؛ درست است که ما منابع متعددی در اختیارداشتیم اما مواجهه با اتفاق اسیدپاشی حتی برای شنوندگان این حادثه هم بسیار هول انگیز است چه رسد به گروه ما که به شکل نزدیک قصد بازتاب داستان زندگی آمنه بهرامی نیا را داشتیم.

نمایش چشم در برابر چشم که پیش از این در جشنواره تئاتر شهر به صحنه رفته بود از پنجشنبه هفته جاری ساعت 21 به روی صحنه می رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین