کد خبر: ۳۰۳۶۳۶
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸

استیلی: گلم به آمریکا بعد از ۱۷ سال، موی تنم را سیخ می‌کند/ در هتل فهمیدم چه کاری انجام دادم

زننده اولین گل ایران به آمریکا در جام جهانی گفت: هنوز هم بعد از ۱۷ سال که این گل را می‌بینم موی تنم سیخ می‌شود و در هتل فهمیدم که چه کاری انجام دادم.
آفتاب‌‌نیوز :
امروز 17 سال از بازی تاریخی ایران و آمریکا در جام جهانی 1998 فرانسه می‌گذرد، روزی که بیش از 60 میلیون ایرانی منتظر آغاز بازی تاریخی این دو تیم با سوت اورس مه‌یر سوئیسی بودند.

بازی ایران و آمریکا به دلیل مسائل سیاسی از مدت‌ها قبل باعث بوجود آمدن حاشیه‌های زیادی شده بود و دو تیم با انگیزه‌های زیادی وارد این بازی شدند البته عکس یادگاری بازیکنان دو تیم پیش از بازی نشان داد که فارغ از مسائل سیاسی، بازیکنان دو تیم برای برگزاری یک مسابقه فوتبال وارد زمین خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بازی تاریخی ایران و آمریکا در نهایت با برد 2 بر یک تیم کشورمان مقابل یانکی‌ها به پایان رسید تا اولین و تنها برد تیم ملی در جام جهانی تا به حال در 31 خرداد سال 1377 رقم بخورد و حالا حمید استیلی اولین گلزن آن بازی تاریخی بعد از 17 سال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس از این بازی و گلی که به ثمر رساند، صحبت کرد.

 17 سال از بازی ایران و آمریکا در شهر لیون فرانسه می‌گذرد، از این بازی و حال و هوایی که ملی پوشان داشتند صحبت کنید.

به هرحال بعد از 20 سال بود که ما وارد جام جهانی شدیم چرا که پیش از آن تنها در سال 1978 آرژانتین به جام جهانی رفته بودیم و بعد از 20 سال دوباره به این بازی‌ها رسیدیم. البته ما تجربه زیادی نداشتیم چرا که بازی‌های تدارکاتی زیادی برگزار نکردیم اما تیم خوب و همدلی داشتیم. بازی اول مقابل یوگسلاوی باعث شد اعتماد بنفس خوبی بدست بیاوریم و اعتقاد ما این بود که مهمترین بازی ما بازی با آمریکاست و با یک بازی خوب با همت بازیکنان و مربیان و دعای خیر مردم توانستیم اولین برد تیم ملی در تاریخ جام جهانی را بدست بیاوریم.

قطعاً شرایط و جوّ استادیوم چه قبل و چه در زمان بازی بسیار سنگین بوده است.

دقیقاً همینطور است که می‌گویید. وقتی ما وارد استادیوم شدیم دیدیم که ایرانی‌های زیادی برای حمایت از تیم ملی به استادیوم آمده بودند اما بازی با حملات زیاد ملی‌پوشان آمریکا همراه شد که خوشبختانه توانستیم بازی را کنترل کنیم، از طرف دیگر احمدرضا عابدزاده هم که در بازی اول غایب بود به این بازی رسید. در یک ضد حمله بود که ما به گل اول رسیدیم البته پست من هافبک دفاعی بود که باید جلوی مدافعان بازی می‌کردم اما در آن صحنه من جلو رفتم و با سانتر زیبای جواد زرینچه که از پاس مهدی مهدوی‌کیا بدست آمده بود توانستیم با لطف خدا گل بزنم.

زمانی که گل را زدید فکر می‌کردید که چه کار بزرگی انجام دادید؟

باور کنید آن لحظه که توپ را با سر زدم فقط دیدم که توپ درون چارچوب رفت اما زیبایی گل را نفهمیدم. بعد از بازی که به هتل رفتیم دوباره صحنه گل را دیدم که آنجا متوجه شدم چه گل زیبایی زدم.

فکر می‌کردید که در چنین بازی مهم و سرنوشت‌سازی برای تیم ملی گل بزنید؟

از دوران کودکی همیشه رویای من این بود که در جام جهانی بازی کرده و گل بزنم، البته من بازیکن گلزن نبودم و بیشتر یک بازیکن گل‌ساز بودم اما 17 سال پیش این رویای من تعبیر شد و با دعای خانواده و بخصوص مادرم توانستم گلی بزنم که هنوز هم بعد از 17 سال که آن را می‌بینم برایم تازگی دارد. باور کنید هربار که این گل را می‌بینم مو به تنم سیخ می‌شود.

 بعد از اینکه این گل را به ثمر رساندید موضوعی بوده که هنوز هم در خاطر شما مانده باشد؟

پیش‌بینی اینکه من در چنین بازی گل بزنم سخت است چرا که یکسری بازیکنان در تیم بازیکنان زحمت‌کش و سرباز به حساب می‌آیند و من هم چنین بازیکنی بودم که باید جلوی مدافعان و پشت هافبک‌ها بازی می‌کردم. بعد از گلی که به آمریکا زدم بیژن ذوالفقارنسب مربی تیم ملی به من گفت که این گل لطف خدا به تو بود چرا که برای تیم ملی همیشه زحمت می‌کشیدی و گلی زدی که سالیان سال در ذهن همه می‌ماند.

اگر همین حالا تیم ملی فعلی با آمریکا بازی کند آیا باز هم می‌توانیم این تیم را شکست دهیم؟

به هر حال الان بازیکنان تیم ملی حرفه‌ای تر شده‌اند و تجربه بین‌المللی بیشتری دارند و یک مربی مطرح و معروف مثل کارلوس کی‌روش بالای سر آنهاست و خوشبختانه لژیونرهای زیادی هم داریم. در این سالها بازی‌های تدارکاتی تیم ملی زیاد شده و به نظرم دور از دسترس نیست که بتوانیم دوباره آمریکا را شکست دهیم. بازیکنان باتجربه بین‌المللی خوبی دارند و دیدید که در بازی مقابل سوئد چه بازی خوبی انجام دادند اما به هر حال باید پذیرفت که شرایط بازی تدارکاتی با بازی رسمی فرق می‌کند اما بازیکنان ما توانایی موفقیت را دارند همانطور که جمعه شب والیبالیست‌های کشورمان توانستند قهرمان جهان و المپیک را ببرند و ما یکبار دیگر احساس غرور کردیم.

و حالا امشب هم باید والیبال ایران و آمریکا مقابل هم قرار بگیرند آن هم دقیقاً در شبی که 17 سال قبل ایران توانسته بود آمریکا را در جام جهانی ببرد و شاید این تداخل یک خوش‌یمنی برای تیم ملی باشد!

بله برای خودم هم جالب است که این همزمانی بعد از 17 سال دوباره رخ داده و من امیدوارم همانطور که جمعه شب ملی پوشان بازی خوبی انجام دادند امشب هم از پس تیم آمریکا بر بیایند ، البته شما نقش هواداران را در این بازی دیدید و باعث شد که 3 بر صفر آمریکا را شکست دهیم و هیچ امتیازی به آنها ندهیم. البته معتقدم امشب بازی به مراتب سخت تری خواهیم داشت اما نقش هواداران تیم ملی مهم است. البته در تیم ملی والیبال بازیکنان جهانی هم داریم مثل سعید معروف که نقش انکار ناپذیری در موفقیت‌های تیم ملی والیبال دارد. خوشبختانه نیمکت همدلی هم داریم و امیدوارم بازی امشب با برد تیم والیبال همراه باشد تا بعد از 17 سال دوباره در 31 خرداد آمریکا را شکست دهیم.

به دنبال این نیستید که در این شب خاطره‌انگیز برای تشویق تیم ملی والیبال به استادیوم بروید؟

اگر بلیط گیر بیاورم حتماً این کار را خواهم کرد البته دیروز به دنبال بلیط بودم که گیر نیاوردم و اگر امروز بتوانم بلیط بگیرم حتماً برای تشویق ملی‌پوشان والیبال به استادیوم 12 هزار نفری آزادی می‌روم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین