کد خبر: ۴۰۹۰۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
چه نهادی مسئول مرگ شهروندان است؟

آلودگی هوا، سوژه‌ای داغ برای دعواهای جناحی و سیاسی در کشور

مواضع روزنامه‌ها و مطبوعات نزدیک به جناح‌های مخالف نسبت به موضوع آلودگی هوا و منشا مشکلات آن متفاوت بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- سایت تحلیلی «المانیتور» با انتشار گزارشی با اشاره به رسیدن آلودگی هوا به سطح هشدارآمیز در تهران نوشته است که این موضوع متاسفانه تبدیل به سوژه‌ای داغ برای دعواهای جناحی و سیاسی در کشور شده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این سایت می‌نویسد: مقام های مسئول در تهران در تاریخ ۱۶ نوامبر مدارس را به دلیل رسیدن آلودگی هوا به سطح هشدار تعطیل کردند. در حالی که جناح‌های سیاسی در حال متهم کردن یکدیگر به بی‌مسئولیتی درباره این موضوع هستند. مدارس ابتدایی و مهدکودک ها از ۱۴ نوامبر تعطیل شده‌اند. لایه‌ای ضخیم از مه دود غلیظ تهران را پوشانده است. موقعیت جغرافیایی تهران به گونه‌ای است که توسط کوه‌ها احاطه شده است. به گفته حبیب کاشانی یکی از اعضای شورای شهر تهران مصرف سوخت کم‌کیفیت به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و آلودگی صنعتی علت اصلی آلودگی هوا در تهران بوده‌اند. 

این سایت افزوده است که در تاریخ ۱۵ نوامبر، کاشانی سازمان حفاظت از محیط زیست را متهم به «ناکارآمدی» و «بی کفایتی» کرد و گفت که دولت و شهرداری تهران اعلام کرده اند در این باره مقصر نیستند! المانیتور در ادامه می‌نویسد که در تاریخ ۱۶ نوامبر نیز حسن روحانی رییس جمهوری در حساب توئیت خود پاسخ منتقدان را داد و نوشت که در طول سه سال گذشته دولت در جهت انتقال مصرف انرژی از مصرف گاز در مراکز صنعتی و نیروگاه‌ها به منظور کاهش آلودگی هوا گام برداشته است. او همچنین در توئیتی اشاره کرده که دولت با جایگزینی سوخت استاندارد یورو -۴ و تعویض ۸۰۹ هزار وسیله نقلیه قدیمی از رده خارج موافقت کرده است. 

این سایت در گزارش خود نوشته است که توئیت روحانی درپاسخ به یک بحث یک هفته‌ای در رسانه‌های ایران در این‌باره بوده که چه نهادی مسئول مرگ شهروندان تهرانی است. این سایت اشاره می‌کند که مواضع روزنامه‌ها و مطبوعات نزدیک به جناح‌های مخالف نسبت به موضوع آلودگی هوا و منشا مشکلات آن متفاوت بوده است. این سایت اشاره می کند که روزنامه «اعتماد» در صفحه نخست خود این تیتر را زد که با عرض پوزش برای این تیتر تکراری: هوا آلوده است. این روزنامه اشاره کرده که خود ما (مردم) مسئول هستیم چرا که نتوانسته ایم مقام های مسئول را متقاعد کنیم و همچنین حاضر به خاموش کردن خودروی خود نیستیم. این روزنامه همچنین نوشته کسانی که پشت میزهای خود نشسته اند و کاری جز تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا انجام نمی دهند نیز مسئول هستند. 

المانیتور اما اشاره می کند که روزنامه محافظه‌کار «جوان» انگشت اتهام را به سوی وزارت نفت گرفته و آن نهاد را به دلیل بی توجهی به سرمایه گذاری در مصرف انرژی کارآمد متهم کرده است. روزنامه «ایران» ارگان رسانه ای دولت اما اشاره کرده است که از ابتدای پاییز به این سو میزان آلودگی هوا در تهران به طور چشمگیری نسبت به مدت زمان مشابه در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ میلادی کاهش یافته است. این روزنامه اشاره کرده است که برنامه ها و سیاست های نادرست دولت قبلی و تحریم های پس از آن منجر به مصرف سوخت غیر استاندارد در کشور شد. این روزنامه تصمیمات دولت قبلی را غیرحرفه‌ای و مضر برای محیط زیست و سلامت مردم دانسته است. 

این سایت در پایان نوشته است که در میانه دعواهای جناحی و سیاسی مردم در رسانه های اجتماعی ناامیدی عمیق خود را درباره میزان آلودگی هوا ابراز کرده‌اند. به طور مثال، یک کاربر در توئیتر نوشته است که گویا مسئولان به مردم می‌گویند که تنفس هم برای سلامتی شما خوب نیست!»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
0
چه ربطی داره یعنی هر کی داره هر حرفی میزنه در مورد هر افکاری حتی جناحی فعلا بحث سلامت مردمه میشه یکم
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
0
مردم تهران دارن جان میدن اقایان دعوای سیاسی راه انداختن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین