کد خبر: ۴۲۵۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲

فیلم پرفروش جکی چان در هند جنجال برانگیز شد! +عکس

جکی چان با فیلم جدیدش که انتظار می‌رفت پلی بین دو کشور هند و چین شود، با نقدهای زیادی در هندوستان رو به رو شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آسوشیتدپرس، «کونگ فو یوگا» فیلم جدید جکی چان که فیلمی پرفروش شده و محصول مشترک هند و چین است، با نقدهای زیادی در هند روبه رو شد و از آن به عنوان فیلمی با کلیشه‌های توهین‌آمیز و تاریخ مصرف گذشته یاد شد. 
  جکی چان

به گزارش مهر، در این فیلم چان در نقش یک پروفسور باستان‌شناسی با یک تیم همتای هندی همراه می‌شود تا گنجینه‌ای گم‌شده در تبت را کشف کند. این فیلم که در چین با اقبال زیادی روبه رو شد با نقدهای جدی منتقدان هندی روبه رو شد که می‌توان گفت گاه حتی خصمانه بودند.  منتقدان از این فیلم به عنوان فیلمی سرد که لباسی فاقد اصالت بر آن پوشانده شده یاد کردند و شماری دیگر نیز آن را کلیشه پردازی‌های چینی درباره هند خواندند و منتقد دیگری از آن به عنوان استفاده از مارهای خوش خط و خال علیه هند نام برد.

در این فیلم جکی چان بازیگر مشهور چینی یک بار دیگر با استنلی تانگ کارگردان «رامبل در برانکس»  همکاری می‌کند و هدف از ساخت آن تقویت پیوندهای سنتی چین و هند بوده است.

قرارداد این پروژه سال ۲۰۱۴ امضا شد و وقتی یک سال بعد از سوی حامیان هندی آن مطرح شد که اصلا معلوم نیست این فیلم قرار است چگونه ساخته شود، نخستین موارد مقابله با آن مشاهده شد.

برخی از منتقدها نیز این فیلم را تلاش دولت چین برای تبلیغات و پروپاگاندا از طریق دیالوگ‌های فیلم نامیدند و برخی از دیالوگ‌ها را به معنی تلاش چین برای تسلط بر جاده ابریشم برای تامین منافع اقتصادی آن دانستند.

گفته شده در اکران فیلم در هند در روز نخست (۳ فوریه) تنها ۱۴ نفر در مجموعه فرهنگی بمبئی به تماشای فیلم نشستند. البته انتظار می‌رود در نواحی جنوبی چین وضعیت بهتری برای این فیلم وجود داشته باشد.

از همه بدتر مشکلاتی است که توزیع کننده فیلم در هند با آن دست به گربیان است و موفق به توزیع مناسب فیلم نشده ست.

این فیلم برای جلب توجه مردم هند ابتدا قرار بود با حضور امیرخان و کاترینا کیف در کنار جکی چان ساخته شود اما در نهایت سونو سود ، دیشا پاتانی و آمیرا دستور بازیگران هندی فیلم را تشکیل دادند.

این در حالی است که «کونگ فو یوگا» ۱۳۸.۸ میلیون دلار آمریکا در باکس آفیس چین و تنها در اولین هفته اکرانش فروش کرد که دو برابر هزینه‌ای است که برای ساخت فیلم شده است.

این فیلم هم زمان با عید سال نو در چین به نمایش درآمد و تاکنون دومین فیلم پرفروش سال در فصل جاری شده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین