کد خبر: ۴۲۶۹۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
رییس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای:

فرزندان 3 ساله از والدین پیشی گرفته‌اند!

رییس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز گفت: امروز 23 میلیون کاربر بازی‌های رایانه‌ای در کشور داریم و مهم‌تر اینکه فرزندان 3 ساله در این زمینه از والدین پیشی گرفته‌اند که زنگ خطر و هشداری جدی است.
آفتاب‌‌نیوز :  «خسرو کردمیهن»، هدف از برگزاری این نمایشگاه و نمایشگاه‌های استانی را برقراری ارتباط با خانواده‌ها و جوانان برای اطلاع‌رسانی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای وشناسایی آسیب‌های ناشی از بازی‌های غیر مجاز اعلام و اظهار کرد: متاسفانه این رویداد آن گونه که باید اطلاع‌رسانی نشد و شهرداری و مخابرات می‌توانستند با نصب بیلبورد تبلیغاتی و ارسال پیامک اطلاع‌رسانی بیشتری انجام دهند.

وجود 23 میلیون کاربر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای

وی ادامه داد: امروز وجود 23 میلیون کاربر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای خطری مهلک است که اگر کنترل، هدایت و ساماندهی نشود نتیجه‌ای جز پشیمانی نخواهد داشت و اگر نجنبیم در آینده‌ای نزدیک همیشه باید خود را شماتت خواهیم کرد که چرا دیر اقدام کردیم.

رییس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای  با بیان اینکه از مسئولان توقع می‌رود، حرکت در این حوزه را جدی بگیرند، گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای این آمادگی را دارد که کارگاره‌های آموزشی با حضور دانش‌آموزان و مسئولان امور تربیتی برگزار شود تا فراگیران این کارگاه‌ها بتوانند این مشکلات را به دانش‌آموزان منتقل کنند.

فرزندان 3 ساله از والدین پیشی گرفته‌اند

کردمیهن با بیان اینکه جامعه‌ی هدف اصلی ما دانش‌آموزان به عنوان آسیب‌پذیرترین قشر  هستنند چون حدود 17 تا 18 میلیون نفر دانش‌آموز و دانشجو کاربر بازی‌های رایانه‌ای محسوب می‌شوند، گفت: در دنیا برای 5 هزار نفر کاربر دریک حوزه سازمان و تشکیلات درست می‌شود و فکر و کار می‌کنند و بودجه تخصیص می‌دهند اما ما 23 میلیون کاربر در کشور داریم و مهم‌تر اینکه امروز فرزندان 3 ساله در این زمینه از والدین پیشی گرفته‌اند که زنگ خطر و یک هشدار جدی است که باید فکری کرد.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه هم در این راستا برگزار شد و امیدوارم با مستندسازی اصحاب رسانه مسئولان مقداری هوشیارتر شوند.

رییس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز تصریح کرد: آخرین تجهیزات بازی‌های رایانه‌ای و کنسول‌های موجود را به این نمایشگاه آورده‌ایم و جوانان و نوجوانان با رده‌بندی سنی آشنا می‌شوند که این بازی با این محتوا متناسب چه سنی است که این مهم مخصوصا برای خانواده‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

ارائه 7500 بازی رایانه‌ای رایگان در نمایشگاه ایلام

کردمیهن گفت: آشنایی کامل با بازی‌های رایانه‌ای ایرانی دیگر خدمت این نمایشگاه در این حوزه است که 7500 بازی رایانه‌ای ایرانی را در طول نمایشگاه بین بازدیدکنندگان توزیع خواهد شد و جوانان و نوجوانان بازید کننده خواهند دید که همسالان خود چه کارهایی را انجام داده‌اند.

کردمیهن گفت : طبیعی است که بازی‌های خارجی از نظر فنی و گرافیکی پیشرفته‌تر هستند که  دلیل آن تخصیص اعتبار است چون در ایران اعتبارتخصیصی بازی‌های رایانه‌ای بسیار اندک است و جوانان و نوجوانان ما با کمترین امکانات و بدترین و غیراستانداردترین فضاها زحمت می‌کشند و کارهای خیلی ارزشمندی را انجام دادند.

انتظاری از شورای عالی فضای مجازی

 وی گفت: اگر دولت و مسئولان نسبت به این حوزه دید وسیعی داشته باشند ، این حوزه می‌تواند هم کارآفرینی خوبی داشته باشد و هم کشور را از یک بحران نجات دهد.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز بنیاد ملی بازیهای رایانهای عدم عضویت جمهوری اسلامی ایران در «کنوانسیون برن» و قانون کپی رایت را از بزرگ‌ترین مشکلات دانست و گفت: انتظار ما از شورای عالی فضای مجازی این است که به این مهم جامه‌ی عمل بپوشاند.

نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در ایلام تا 29 بهمن در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ایلام از ساعت 14 تا 22 پذیرای علاقمندان است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین