کد خبر: ۴۲۷۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

موگرینی:اختلاف دیدگاه اروپا و آمریکا بیشتر می شود/دو طرف در پی رابطه عملگرایانه باشند

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اختلاف نظر بین مواضع اروپا و آمریکا درباره مسائل مختلف بیشتر خواهد شد، دو طرف باید یک رابطه عملگرایانه را دنبال کنند و منافع مشترک را شناسایی کنند.
آفتاب‌‌نیوز : موگرینی در گفت وگو با روزنامه آلمانی 'دی ولت' که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، با اشاره به سفر اخیر خود به واشنگتن پایتخت آمریکا،‌ گفت: من هیچگاه آمریکا را تا این حد قطبی و دچار مناقشه ندیده ام.
وی افزود: وقتی که بزرگترین دموکراسی در جهان (آمریکا) این نوع از تنش ها را نشان می دهد، این می تواند عاملی برای بی ثباتی در بقیه جهان باشد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اروپا و آمریکا بر سر شمار فزاینده ای از موضوعات مواضع متفاوتی خواهند داشت، اما این مساله عجیب و غریبی نیست.
موگرینی ادامه داد که انتظار دارد که دو طرف یک رابطه عملگرایانه را در دنبال کنند و مشخص کنند که منافعشان در کجا همپوشانی دارد.
وی گفت، به عنوان یک ایتالیایی بسیار قدردان نقش آمریکا در جنگ جهانی دوم است، اما رابطه فراآتلانتیک در حال وارد شدن به یک مرحله تازه است.
دیپلمات ایتالیایی اضافه کرد: شاید بتوان گفت که ما در حال ورود به مرحله ای از بلوغ روابط هستیم، بدین معنی که روابط صرفا بر اساس قدردانی نیست، بلکه بر مواضع مستقل و مشخص ما استوار است.
موگرینی همچنین درباره تشدید تنش ها در خاورمیانه، در صورت عملی شدن وعده ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس هشدار داد.
وی تاکید کرد که چنین اقدامی موجب خشم افکار عمومی در کشورهای عربی می شود و مانعی در مسیر راه حل دو کشور برای حل مناقشه خواهد بود.
موگرینی در سفر اخیر خود به واشنگتن در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته، با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه، جرد کوشنر داماد و مشاور ترامپ و همچنین مایکل فلین معاون وقت امنیت ملی آمریکا دیدار کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین