کد خبر: ۴۲۷۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷

7 کار برای جلوگیری از مبتلا شدن به سرطان

طبق انجمن سرطان آمریکا انتظار می رود در سال 2017 یک میلیون و ششصد و هشتاد و هشت هزار و هفتصد و هشتاد مورد سرطان تشخیص داده شود و تقریباً ششصد و یک هزار آمریکایی در اثر ترس از این بیماری می میرند.
آفتاب‌‌نیوز :
راه هایی برای کاهش این آمار وجود دارد.

راه های پیشگیری از ابتلا به سرطان

کنترل تولید هورمون را در نظر بگیرید:

استفاده از داروهای ضد بارداری خوراکی، خطر ابتلا به سرطان تخمدان و اندومتر را در حدود 50 درصد بعد از 5 سال کاهش می دهد و این اثرات در طول زمان باقی می مانند. این روش  شامل پروژسترون  است که برای کمک به جلوگیری از هر گونه تغییرات سرطانی جداره رحم صورت می گیرد و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان آندومتر را کاهش می دهد.

شرکت در یک کلاس سفال:

این کار دو هدف دارد، اجازه می دهد تا شما را خلاق تر کند و یک کار اجتماعی فراهم  کند (حمایت اجتماعی). یک مثال نشان می دهد در بیماران مبتلا به سرطان سینه، پیش بینی می شود کسانی که خلاق تر هستند جامعه حمایت اجتماعی بیشتری از این آنان دارد و در نتیجه شانس بقا و طول عمر بیشتری دارند. در هر حال باید استرس را که باعث تغییرات سلولی شده و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد، از بین برد.

شما برای برای بیان خلاقیت خود به زمان نیاز دارید:

یادداشت های روزانه، آشپزی، باغبانی، تزئینات و برخی اوقات خود را در طبیعت به سر ببرید. همه این موارد باعث کاهش استرس در شما می شود.

میزان مصرف گوشت:

بعضی تحقیقات نشان می دهد که پروتئین حیوانی خطر ابتلا به سرطان، بخصوص سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد، در صبحانه معمولاً یک موز، ناهار نوعی سوپ مانند  سوپ نخود یا جو همراه با سالاد و شام چیزی مثل عدسی یا یک حبوبات مفید دیگر ستفاده کنید. شما می توانید مقدار زیادی از پروتئین مورد نیاز خود را از منابع گیاهی مانند لوبیا، آجیل و دانه های خاص دریافت کنید. مصرف گوشت ممکن است بزرگترین خطر را برای سلامت شما در برداشته باشد. سعی کنید از یک وعده پروتئین حیوانی در روز اجتناب کنید.

پاپ اسمیر هنوز سالانه نیست:

گروه متخصصان زنان و زایمان جامعه آمریکا پاپ اسمیر سالانه را توصیه می کند. که فقط هر سه سال تا 65 سال ادامه دارد و می توانید تا 5 سال آن را انجام بدهید.

به اندازه کافی بخوابید:

بعضی از تحقیقات نشان می دهد که د رحال حاضر اگر به اندازه کافی نخوابیم، خطر ابتلا به سرطان هایی مانند سرطان سینه افزایش پیدا می کند. یک نظریه می گوید هنگامی که در شب زیر نور روشن قرار دارید به جای اینکه در تخت خود خواب باشید ملاتونین شما سرکوب می شود و این باعث رشد سلول های سرطانی می شود. بنابراین حداقل 7 ساعت خواب در شب لازم است.

نوشیدن Kool-Aid:

کولونوسکوپی استاندارد طلایی برای تشخیص سرطان روده بزرگ است. اما بعضی بیماران خجالتی این روش را نمی خواهند و آن را انجام نمی دهند. پس از مایع Kool-Aid برای آنها استفاده می شود. این کار بیش از 90 درصد سرطان روده بزرگ را تشخیص می دهد در حالی که در آزمون ایمونو شیمیایی مدفوع، تنها حدود 75 درصد  بیماری شناسایی می شود.

منبع: دکتر سلام
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین