کد خبر: ۴۲۷۸۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

6 هزار نفر در نقاط حاشیه ای کرمان برای ترک اعتیاد اقدام کردند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: 6 هزار نفر از افراد آسیب دیده در نقاط حاشیه ای و آلوده کرمان برای ترک اعتیاد اقدام کرده اند و 2 هزار نفر از معتادان نیز با حمایت بیمه سلامت در حال طی روند اقدامات درمانی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین چناریان روز شنبه در نشست بررسی اجرای طرح نجات با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی در کرمان افزود: امسال حدود 18 تن مواد مخدر از نقاط آلوده و حاشیه نشین استان کشف و نسبت به سال های گذشته، 30 درصد نقاط آلوده شهر پاکسازی شده است و افرادی که در این مناطق تمایل به ترک نداشته اند، دستگیر شده اند.
وی با اعلام اینکه برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در نقاط آلوده استان کرمان 191 درصد رشد داشته است گفت: امسال با 2 هزار و 101 خرده فروش مواد مخدر برخورد شده است.
وی بیان کرد: کار ساماندهی معتادان متجاهر در کرمان از یک سال قبل کلید خورده تا با فعال کردن دستگاه ها و سازمان هایی که وظیفه دارند، در این راستا گام های اساسی برداشته شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه در یکسال اخیر فعالیت های خوبی برای کاهش آسیب های اجتماعی در نقاط حاشیه ای شهر کرمان آغاز شده است گفت: خلاء هایی که در عملکرد دستگاه ها برای مقابله با آسیب های اجتماعی بوده، در حال برطرف شدن است.
وی با بیان اینکه در برخورد با معتادان متجاهر برخوردهای فیزیکی و دستگیری ها خیلی منجر به نتیجه نمی شود اظهار کرد: با همکاری سازمان های مردم نهاد طرح کاهش آسیب اعتیاد در مناطق حاشیه ای کرمان اجرایی شده است.
چناریان گفت: درباره زنان معتاد متجاهر و دارای بیماری های خاص مشکلات گذشته را نداریم و 400 نفر از این افراد در مرکز ماده 16 ویژه زنان مورد درمان قرار گرفته اند.
وی مرکز توانمندسازی بعد از خروج برای زنان را یکی از نیازهای استان کرمان ذکر کرد و افزود: این مرکز نیز راه اندازی شده است و معتادان متجاهر زن که جا و محل ندارند و وارد مرکز ماده 16 ویژه زنان می شوند پس از درمان در این مرکز فعال می شوند.
وی اظهار کرد: ایجاد فضاها و بازارچه هایی برای اشتغال و فروش تولیدات افراد بهبود یافته از نیازهای استان کرمان است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: اگر از این افراد حمایت نکنیم تولیدات آنها به فروش نمی رسد و در آینده با مشکل مواجه می شویم. 
وی ادامه داد: مدیریت و هم افزایی سازمان های مردم نهاد در نقاط حاشیه ای شهر کرمان اقدام بسیار خوبی بوده است و اگر تکلیف مدیریت سازمان های مردم نهاد و خیران در این نقاط مشخص شود، کار هدفمند تر و ملموس تر دنبال خواهد شد.
طرح نجات به عنوان طرح هماهنگی بین دستگاه های اجرایی استان و بهره گیری از توان سازمان های مردم نهاد برای رفع آسیب های اجتماعی در محلات حاشیه ای شهر کرمان تدوین و اجرایی شده است.
موضوع توانمندسازی ساکنان مناطق حاشیه ای شهرها به ویژه معتادان ساکن در این مناطق مد نظر قرار گرفته و در این رابطه مرکز آموزش فنی و حرفه ای برای این افراد ایجاد شده تا آموزش های لازم را فرا گرفته و از حاصل دسترنج خود استفاده کنند.
31 سکونتگاه غیر رسمی در شهرهای جیرفت، سیرجان، کرمان و رفسنجان وجود دارد که 33 هزار نفر جمعیت در این سکونتگاه ها زندگی می کنند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین