کد خبر: ۵۳۲۲۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
حسن روحانی امروز به دعوت روسای جمهوری سوئیس و اتریش راهی این دو کشور می شود

پیام سفر روحانی به اتریش و سوئیس برای آمریکا؛ جلوگیری از تحقق انزوای ایران و نابودی برجام

سفیر پیشین آمریکا در ناتو، میزبانی اتریش و سوئیس از رئیس جمهوری ایران را پیامی برای دولت ترامپ دانست و گفت این دیدار می تواند تلاشی برای جلوگیری از تحقق سیاست انزوای ایران و نابودی برجام باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
«رابرت هانتر» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری ایرنا، برجام را دارای اهمیتی راهبردی و امنیتی برای اروپا دانست و افزود: دیدار روحانی از پیام سفر روحانی به اتریش و سوئیس برای آمریکا؛ جلوگیری از تحقق سیاست انزوای ایران و نابودی برجامسوئیس و اتریش نشان دهنده تلاش تهران برای بهره برداری از تمام فرصت های موجود برای پاسخ به ائتلافی است که آمریکا و متحدان آن در منطقه، برای ایران به راه انداخته اند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی اظهار کرد: اتریش البته یک عضو اتحادیه اروپاست اما سوئیس در خارج از این اتحادیه است. من نمی دانم درباره سفر رئیس جمهور ایران به این دو کشور بحثی در اتحادیه اروپا بوده است یا خیر اما این احتمال است که اروپایی ها به دنبال باز کردن مسیری باشند تا ایالات متحده نتواند به هدف منزوی کردن ایران دست یابد. 

عضو پیشین گروه مشاوران امنیت بین المللی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: این احتمال را هم می توان داد که دعوت کشورهای سوئیس و اتریش از روحانی، صرفا تلاش مستقل آنها برای حضور در بازار ایران باشد.

هانتر با بیان اینکه ایران به دنبال فرصت های تجاری با کشورهای اتحادیه اروپاست، اضافه کرد: از بین رفتن برجام خطری امنیتی برای اروپا و جهان است که یکی از آنها مساله مسابقه هسته ای در منطقه و گسترش جنگ افزارهای هسته ای خواهد بود. وی تاکیدکرد: سقوط برجام، تندروها را در ایران تقویت کرده و احتمال اینکه ایران به سمت برنامه نظامی هسته ای برود را افزایش خواهد داد. همچنین به افزایش فشار از سوی عربستان و اسرائیل برای برخورد نظامی با نقش ایران در سوریه و لبنان می انجامد. این روند، احتمال حل و فصل بحران سوریه را هم کم خواهد کرد.

این دیپلمات پیشین آمریکا افزود: این فرایند به معنای بی ثباتی و موج مهاجرت تازه برای اروپا خواهد بود. مردم از بی ثباتی کشورهای خاورمیانه خواهند گریخت. به عبارت دیگر، اگر عربستان، امارات و اسرائیل بتوانند از آمریکا به عنوان ابزاری برای نابود کردن برجام و تغییر نظام در ایران استفاده کنند، شاهد بی ثباتی در منطقه خواهیم بود. 

هانتر تصریح کرد: از نگاه اروپا، برجام نه تنها از منظر هسته ای اهمیت دارد، بلکه از منظر کاهش بی ثباتی در منطقه نیز اهمیت دارد. چنین وضعیتی اروپایی ها را به این نتیجه می رساند که ترامپ فقط کاری را می کند که به نفع خودش باشد. 

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری امروز به دعوت روسای جمهوری سوئیس و اتریش راهی این دو کشور می شود که این نخستین سفر وی به اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
1
دست حق نگهدار و پشت و پناهت باشد ان شاءالله
علی
|
-
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
1
یکی از انتقاد های اساسی که اصلاح طلب ها به احمدی نژاد داشتند این بودکه مقامات کشور های درست و حسابی به ایران نمیان و.... ایا به غیر از چند ماه اول برجام مقاماتی از کشور های درست و حسابی تشریف اوردن ایران؟؟سیاست خارجی پویا شده؟؟ تعامل زیاد شده؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین