کد خبر: ۵۴۱۶۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۰

بهره‌گیری از امواج وای‌فای برای تشخیص بمب و اسلحه

بر اساس تازه‌ترین یافته‌های پژوهشگران، امواج وای فای قادر خواهد بود اشیای خطرناک نظیر بمب‌های قابل انفجار موجود در کیف و چمدان را تشخیص دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
 این روزها که اخبار بسیاری مبنی بر خطرناک بودن امواج و تشعشعات اینترنت بی‌سیم وای فای در فضای مجازی به گوش می‌رسد،  حالا خبر جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد پژوهشگران با استفاده از ارسال امواج وای فای توانسته‌اند وجود ابزار و دستگاه‌های خطرناک نظیر اسلحه، بمب و مواد شیمایی قابل احتراقی را که در کیف، چمدان و بسته‌بندی‌های مختلف پنهان و جاسازی شده است، تشخیص دهد.

دانشمندان و پژوهشگران دانشگاه راتجرز در جدیدترین بررسی و تحقیقات خود اعلام کرده‌اند که در روشی جدید، به مراکز حساس و مهمی نظیر فرودگاه‌ها این امکان را بدهند تا با ارسال سیگنال‌های اینترنت وای فای و برخورد آن با اشیای خطرناک و قابل احتراقی که همگی از فلزات یا مایعات هستند، بتوانند از وجود چنین ابزار و وسائل خطرناکی آگاه و مطلع شوند و از جان و مال افراد بی‌گناه محافظت کنند.

این محققان همچنین با انتشار مقاله خود ابراز کرده‌اند که با آزمایش بر  ۱۵ وسیله خطرناک و شش نوع کیف و چمدان مختلف، به این نتیجه برسند که سیگنال‌های اینترنت وای فای قادر است در ۹۹ درصد مواقع وجود این ابزارهای پنهان و مخفی شده را شناسایی کرده و به درستی تشخیص دهد.

البته آنها افزوده‌اند در صورتی که این ابزارها توسط لباس و اشیای دیگری پوشانده شوند، قدرت تشخیص سیگنال‌های وای فای به ۹۰ درصد تقلیل می‌یابد که البته باز در نوع خود بی‌نظیر و بسیار کمک کننده خواهد بود.  

این در حالیست که در بسیاری از فرودگاه‌های جهان از جمله ایالات متحده آمریکا از اشعه ایکس و تکنولوژی‌هایی نظیر سی‌تی‌اسکن برای بررسی اشیای خطرناک، قابل احتراق و انفجار و همچنین اقلام مشکوک بهره‌گیری می‌شود که این تجهیزات بسیار هزینه‌بر و گران تمام می‌شود و کاربرد آن‌ها در تمامی اماکن عمومی و بزرگ دشوار و ناممکن به نظر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت science alert،این محققان با اشاره به افزایش اهمیت امنیت اماکن عمومی در سال‌های اخیر ، اعلام کرده‌اند که این روش می‌تواند کمک بسزایی در افزایش امنیت اماکن مختلفی نظیر ورزشگاه‌ها و استادیوم‌های ورزشی، فرودگاه‌ها، محل برگزاری کنسرت و تجمع های مردمی کند و جان خیل عظیمی از مردم بی گناه را از اقدامات خشونت آمیز و تروریستی ممکن نجات دهد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین