کد خبر: ۵۶۶۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
رشیده طلیب گفته است "ترامپ را استیضاح می‌کنیم"

جنجال نماینده جدید کنگره با حمله تند به‌ترامپ

سی ان ان: چرا "رشیده طلیب" با توهین به ترامپ کار را برای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری دشوارتر کرده است؟ / توصیه سی ان ان به نماینده زن مسلمان فلسطینی کنگره امریکا: با خوک (ترامپ) کشتی نگیر او از این کار لذت می برد/ میدل ایست ای: طلیب نمادی از خشم فروخفته دهه های طولانی فلسطینیان در امریکا است
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- شبکه خبری "سی ان ان" نزدیک به دموکرات‌ها در گزارشی تازه با اشاره به حمله تند "رشیده طلیب" به مادر ترامپ جنجال نماینده جدید کنگره با حمله تند به‌ترامپدر جریان سخنرانی خود در جمع هواداران‌اش که به آنان وعده استیضاح رییس‌جمهوری امریکا را داده بود، می‌نویسد: "چرا او در حمله به ترامپ مرتکب اشتباه شد؟ جند ساعت پس از آن که به عنوان عضوی تازه وارد کنگره شد و در صد و شانزدهمین کنگره قسم یاد کرد، این نماینده دموکرات از میشیگان به جمعی از فعالان لیبرال درباره برنامه‌های خود علیه ترامپ گفت. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ او گفت:"ما در آنجا خواهیم بود تا آن مادر .... را استیضاح کنیم". طلیب توسط جمعیت مورد تشویق قرار گرفت و ثابت کرد که در عزم خود برای استیضاح ترامپ راسخ است. اما آیا او از ترامپ با عنوان خوبی یاد کرد؟ خیر به هیچ وجه. او نمی‌بایست این واژه را به کار می‌برد. این واژه و ناسزا شاید دموکرات‌ها را تحریک به مبارزه بیشتر کند اما قطعا از نظر استراتژیک اقدامی اشتباه است. اگر دموکرات‌ها واقعا قصد دارند در سال 2020 میلادی ترامپ را شکست دهند". چرا؟ دلیل ساده است: "هرگز با خوک (در اینجا ترامپ) مبارزه نکنید چرا که هر دو کثیف می‌شوید و خوک نیز این را دوست دارد".

جنجال نماینده جدید کنگره با حمله تند به ترامپ

 ترامپ از توهین به خود بهره‌برداری سیاسی خواهد کرد. برای او هیچ حد و مرزی وجود ندارد. شما نمی‌توانید به سادگی آن‌گونه که او می‌خواهد سطح خود را پایین آورید. واقعیت آن است که مردم به ترامپ با همان معیاری که به دیگر سیاستمداران رای می‌دهند، رای نمی‌دهند. به انتخابات 2016 و خروجی آن نگاه کنید. دو سوم از رای‌دهندگان یعنی 64 درصد از آنان گفتند که ترامپ نه صادق بود و نه قابل اعتماد. همان 63 درصد گفتند که او مناسب ریاست جمهوری نیست. بسیاری از آنان از نحوه مبارزات و کارزار انتخاباتی او ناراضی بودند. آنان تنها تصمیم گرفتند که تغییرات رادیکال و بنیادینی که ترامپ وعده اجرایی شدن‌اش در واشنگتن را می‌داد ببینند. دموکرات‌ها اکنون برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده نیازمند استراتژی هستند نه کاستن سطح خود به لفاظی علیه ترامپ. به نظر می‌رسد رویکرد نانسی پلوسی در کنگره در این‌باره برنامه درستی است". 

این شبکه خبری در پایان می نویسد: "ما می‌فهمیم که رشیده طلیب نماینده خشم دموکرات‌ها نسبت به وضعیت ایجاد شده توسط ترامپ است. اما واژگان هرگز به ترامپ آسیب نمی‌رسانند. هر بار که خبری درباره تلاش یک دموکرات لیبرال برای استیضاح ترامپ منتشر می‌شود چرخه خبری به نفع او تمام می‌شود. ترامپ در پاسخ به طلیب گفت که اظهارات او ننگ‌آور است و باعث بی‌اعتباری او و خانواده‌اش می‌شوند که چنین زبانی را به کار گرفته است. او گفت که فکر می‌کند این اظهارات بی‌احترامی به آمریکا بودند. واقعیت آن است که برای رییس جمهوری که از زمان ورود به کاخ سفید در دو سال گذشته تلاش کرده تا خوراک خبری کسب کند اظهارات طلیب یک هدیه است؛ هدیه‌ای که دموکرات‌ها نباید به او بدهند". 

جنجال نماینده جدید کنگره با حمله تند به ترامپ

سایت "میدل ایست ای" اما نظر متفاوتی دارد و بدون اشاره به توهین طلیب به ترامپ، او را نمادی از کلیت فلسطینیان در آمریکا دانسته است. این سایت می‌نویسد: "او نمادی از خشم فرو خفته فلسطینیانی است که دهه‎ها در ایالات متحده امریکا هدف حمله بوده‌اند. طلیب با صراحت در جمع گروهی از هواداران‌اش گفت که من هنوز هم فلسطینی هستم. او گفت من امروز یک فلسطینی هستم. به یاد می‌آورید که در سال 2017 میلادی "نیکی هیلی" نماینده وقت دولت امریکا در سازمان ملل از رای مثبت دادن به "سلام فیاض" نخست وزیر سابق فلسطین برای اعزام به عنوان نماینده صلح به لیبی خودداری کرد؛ تنها به این دلیل ساده که او یک فلسطینی بود. کمتر از دو سال بعد یک زن فلسطینی امریکایی به عنوان عضو تازه کنگره در واشنگتن پیروز میدان شده است. او با سوگند یاد کردن به قرآن وعده داد که از قانون اساسی امریکا در برابر دشمنان آن دفاع خواهد کرد. برای جامعه فلسطینیان در آمریکا که در طول دهه‌های گذشته در آن کشور هویت‌شان با خشونت و افراط‌گرایی عجین بوده است، تماشای زنی فلسطینی که وارد تالارهای قدرت در واشنگتن می‌شود از نظر سیاسی و فرهنگی تجربه‌ای پرشور و بی‌سابقه‌ای است. او دومین امریکایی فلسطینی‌تبار است که به کنگره راه یافته است. پیش از او "جاستین اماش" در سال 2009 میلادی از غرب میشیگان به کنگره راه یافته بود. البته او برخلاف طلیب یک جمهوری‌خواه بود. "عمر بدار" معاون رییس انستیتو امریکایی عربی می‌گوید: "طلیب قدری بیشتر فلسطینی است چرا که بر هویت فلسطینی خود تاکید می‌کند. او خود را بارها یک فلسطینی خوانده است. او از بیان این موضوع ابایی نداشته است. او گفته است که سعی نمی‌کند از فلسطینی، مسلمان بودن و عرب بودن خود فرار کند". 

این سایت می‌نویسد او حتی با پوشیدن لباس سنتی فلسطینی سبب شد تا هشتگ‌های زیادی در حمایت‌اش ایجاد شوند. طلیب می‌داند که دهه‌ها تعصب علیه فلسطینیان در ایالات متحده در جریان بوده است. در ماه مه سال گذشته، پس از آن که ارتش اسرائیل بر روی ده‌ها تن از معترضان فلسطینی در غزه آتش گشود، سردبیر "دیترویت نیوز" روزنامه‌ای در شهر محل زندگی طلیب مدعی شد که فلسطینی‌ها از ترور و خونریزی به عنوان تاکتیکی برای چانه‌زنی استفاده می‌کنند. فرهنگ امریکایی از نظر تاریخی روی خوشی به فلسطینیان نشان نداده است. مسخره کردن فلسطینیان حتی در برامه‌های تلویزیونی نیز دیده می‌شود. برای مثال، چند سال پیش در سریال کمدی محبوب "فمیلی گای" در یکی از قسمت‌های آن یک ساعت زنگ دار فلسطینی نمایش داده شد که پس از شنیده شدن صدای الله اکبر از آن راس ساعت 7 منفجر شد. واقعیت آن است که در آمریکا اعراب و مسلمانان به عنوان نیروهای شرقی یاد می‌شود و این تصور وجود دارد که آنان خشن هستند. در مقابل، این تصویر از اسرائیل در جامعه امریکا ایجاد شده که اسرائیل یک دموکراسی لیبرال همانند امریکاست و در حال مبارزه عیله فلسطینیان دشمن این ارزش‌ها است".

جنجال نماینده جدید کنگره با حمله تند به ترامپ
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین