کد خبر: ۵۷۵۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
با حضور رئیس جمهور؛

بهره‌برداری از فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس آغاز شد

رئیس جمهور در دومین روز از سفر خود به استان هرمزگان، فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در شهر بندر عباس را افتتاح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در این پالایشگاه محصولاتی همچون بنزین، نفتِ گاز، ال‌پی‌جی، هیدروژن، گوگرد و سوخت جت، تولید می‌شود.

در این پروژه میزان تولید بنزین براساس طرح ابتدایی 12 میلیون لیتر در روز برآورد شده که قابلیت ارتقاء تا 15 میلیون لیتر در روز را دارد.

این پروژه که در حین ساخت 3500 نفر اشتغال‌زایی داشته و اشتغال‌زایی دائم آن 600 نفر می‌باشد، ظرفیت دریافت خوراک 120 هزار بشکه در روز را دارد و با در مدار قرار گرفتن فاز 3 این پالایشگاه، میعانات گازی ستاره خلیج فارس قادر خواهد بود روزانه تا 45 میلیون لیتر بنزین یورو 5، 12 میلیون لیتر نفتِ گاز، 3 میلیون لیتر گاز مایع و 2 میلیون لیتر سوخت جت تولید کند.

در این پروژه بهبود کیفیت بنزین و نفتِ گاز ، با هدف صیانت از محیط زیست مد نظر قرار گرفته است.

رییس جمهور قبل از افتتاح و‌بهره برداری فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پروژه بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز شرکت پالایش نفت بندرعباس را نیز افتتاح کرد.

هدف اصلی  این پروژه  افزایش تولید و بهبود کیفی بنزین و‌نفت گاز تولیدی و حفظ و صیانت از محیط زیست است که با بهره برداری ان، ظرفیت بنزین تولیدی پالایشگاه بندرعباس به ۱۲ میلیون لیتر در روز بر اساس استاندارد یورو ۵ و ظرفیت تولید نفت گاز به ۱۵ میلیون لیتر در روز براساس استاندارد یورو ۴ می‌رسد.

بهره برداری از فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس آغاز شد

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین