کد خبر: ۵۹۴۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳

هشدار روسیه درباره انفجار نفتکش‎ها

کرملین درباره هر گونه نتیجه‌گیری شتابزده در خصوص انفجار دو نفت‌کش در دریای عمان در روز پنجشنبه هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :

کرملین روز پنجشنبه با بیان اینکه هنوز برای قضاوت درباره اینکه چه کسی عامل حمله به دو کشتی در دریای عمان است زود است درباره نتیجه‌گیری‌های شتابزده در این خصوص هشدار داد.

منابع خبری صبح امروز پنجشنبه (23 خرداد/ 13 ژوئن) گزارش‌هایی از وقوع انفجار در دو نفتکش در دریای عمان منتشر شد که ادعا شده «هدف حمله قرار گرفته‌اند.»

جزئیات منتشر شده از این حادثه حاکی است نفت‌کش «فرونت التر» با پرچم جزایر مارشال و «کوکوکا کاریجس» با پرچم پاناما به ترتیب حامل محموله‌های «اتانول» و «متانول» بوده‌اند.

نفتکش اول مدتی پس از بارگیری در بندر ابوظبی دچار سانحه شده و کشتی دوم از «الجبیل» عربستان راهی سنگاپور بوده است.

وزارت تجارت ژاپن اعلام کرد یکی از نفتکش‌های حادثه‌دیده در دریای عمان حامل «محموله متعلق به ژاپن» بوده‌اند. این حادثه همزمان با سفر «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن به تهران رخ داده است.

واکنش‌ها به حادثه دریای عمان

بیانیه کرملین اندکی بعد از آن منتشر شده که یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفته «بسیار محتمل» است ایران مسئول حمله به این دو نفت‌کش باشد.

پیش از این «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه درباره بهانه قرار دادن این حادثه برای اعمال فشار بر ایران هشدار داد.

آقای ریابکوف گفت: «به تازگی شاهد کارزار روز به فزونی فشار علیه ایران بوده‌ایم. دوست نداریم از حوادثی که اخیراً به وقوع پیوسته‌اند-که غم‌انگیز هستند و بازار جهانی نفت را با تلاطم مواجه کرده‌اند- برای دامن زدن به تنش‌ها به نحوی که ضد ایران باشد استفاده شود.»

وی اضافه کرد: «مایلم از این فرصت استفاده کرده و درباره هر گونه قضاوت شتابزده و هر گونه تلاش برای مقصر شمردن کسانی که از آنها خوشمان نمی‌آید هشدار دهم.»

*ایران

«عباس موسوی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران از بروز این حادثه ابراز نگرانی کرد و «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران نیز در توئیتر آن را مشکوک خواند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین