کد خبر: ۶۰۶۰۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳

تکرار ادعاهای پمپئو علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل

وزیر امور خارجه آمریکا باری دیگر با تکرار ادعاهایی علیه ایران درباره به پایان رسیدن تحریم تسلیحاتی ایران و حمایت از کشتی‌های حامل سوخت ایران هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شبکه سی.ان.ان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در جلسه شورای امنیت سازمان ملل با طرح ادعاهایی علیه ایران گفت که زمان کمی برای محدود کردن ظرفیت ایران در زمینه پروراندن آن‌چه حکومت ترور می‌خواند، باقی مانده است، اما جامعه جهانی زمان زیادی برای این خواهد داشت که ببیند ایران چونه برای ایجاد کردن غوغایی دیگر آزاد است و چه کاری باید برای جلوگیری از رخ دادن آن انجام بدهد.

همچنین وزارت امور خارجه آمریکا با منتشر کردن شمارشی معکوس که پمپئو آن را «شمارش معکوس ترور» نامیده است، زمان باقی‌مانده تا پایان تحریم تسلیحاتی ایران و ممنوعیت سفر سرلشکر قاسم سلیمانی را نشان می‌دهد.

تحریم تسلیحاتی دربرگیرنده تمامی فروش تسلیحات و «موارد مربوط» به ایران را دربر می‌گیرد. این تحریم توسط سازمان ملل اعمال شد و قرار است پنج سال پس از امضای توافق هسته‌ای لغو شود.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در جمع خبرنگاران با تکرار ادعاهایی علیه فعالیت کشتی‌های حامل سوخت ایران گفت: ما به وضوح اعلام کرده‌ایم که هر کسی به یک کشتی متعلق به ایران نزدیک شود، از آن حمایت کند یا اجازه سکو گرفتن به آن بدهد، در معرض مورد تحریم واقع شدن از سوی آمریکا قرار می‌گیرد.

اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شوند که آمریکا تا کنون با خروج از توافق هسته‌ای ایران و به دنبال آن، اعمال تحریم‌هایی یک‌جانبه بر ایران، موجب ایجاد تنش در منطقه شده است.

هشدار پمپئو نسبت به عدم حمایت از هر کشتی حامل سوخت ایران در خلیج فارس در پی کارشکنی‌های دولت آمریکا برای توقیف دوباره کشتی آدریان دریا[گریس 1] مطرح می‌شود که در اوایل ماه ژوئیه توسط نیروهای دریایی انگلیس با ادعای حمل سوخت غیرقانونی به سوریه در منطقه جبل‌الطارق توقیف شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین