کد خبر: ۶۲۸۴۰۶
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

بیماران قلبی و ریوی استان تهران در خانه بمانند

کیفیت هوای استان تهران در روز چهارشنبه و در ششمین روز متوالی از لحاظ غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شاخص لحظه‌ای ۱۱۵ برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان) ناسالم است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، عصر روز گذشته شاخص غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون به ۱۶۵ رسید و هوا ناسالم برای همه گروه های جامعه شد.

میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز بر روی شاخص ۱۵۰ برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان) بود.

بیماران قلبی و ریوی استان تهران در خانه بمانند

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۹۱و منواکسید کربن با شاخص ۴۸ بوده است.

بر این اساس، ایستگاه‌های شهر ری (منطقه ۲۰) با شاخص ۱۸۳، شریف(منطقه ۲) با شاخص۱۷۵ و پارک قائم (منطقه ۱۸) با شاخص ۱۷۳ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.
این گزارش می افزاید: همچنین ایستگاه‌های اقدسیه(منطقه ۱) با شاخص ۹۳، دانشگاه شهید بهشتی(منطقه ۱) با شاخص ۱۰۱ وپاسداران (منطقه ۳) با شاخص ۱۰۸ کمترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی این مدت داشتند.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

طبق اعلام استانداری، همه مدارس استان تهران در همه مقاطع به غیر از مدارس شهرستان فیروزکوه و دماوند تا پایان هفته و به دلیل افزایش آلودگی هوا تعطیل است.

هواشناسی تهران اعلام کرد: تا روز پنجشنبه به سبب پایداری جو و نوزیدن باد مناسب آسمان این استان (بوژه در مناطق شهری و پرتردد) غبارآلود پیش بینی می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین