کد خبر: ۶۲۹۴۱۳
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶

انتقاد شرمن از ضعف دیپلماسی وزارت خارجه آمریکا به رهبری پمپئو

"وندی شرمن" معاون پیشین وزیرخارجه آمریکا و از اعضای تیم مذاکره‌کننده توافق هسته‌ای در توییتی از ضعف دیپلماسی دستگاه دیپلماسی به رهبری مایک پمپئو و ناکارآمدی‌های وی در مورد حفاظت از دیپلمات‌های این کشور به شدت انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

در جریان حمله معترضان به سفارت آمریکا در بغداد، شرمن روز سه‌شنبه در پیامی توییتری نوشت: اگر پمپئو یک وزیر خارجه واقعی آمریکا بود، امروز به جای نشستن در دفتر خود در واشنگتن باید آمریکا را به مقصد عراق ترک می‌کرد تا در مذاکرات با رهبران بغداد حفاظت جان دیپلمات‌های ایالات متحده را تضمین کند.

شرمن در ادامه افزود: پمپئو باید لحظه تحویل سال جدید را در کنار کارمندان سفارت آمریکا در بغداد سپری کند تا به وظیفه خود در حفاظت از دیپلمات‌های عمل کرده باشد.

انتقاد شرمن از ضعف دیپلماسی وزارت خارجه آمریکا به رهبری پمپئو

شرمن در حالی مدعی حفاظت از جان دیپلمات‌های امریکایی است که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و خدمت وی در وزارت خارجه آمریکا، در جریان حمله نیروهای معترض به سفارت آمریکا در بنغازی لیبی سفیر ایالات متحده کشته شد.

در شامگاه ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۲ نیروهای معترض به مجموعهٔ دیپلماتیک آمریکا در بنغازی حمله کردند و کریستوفر استیونز سفیر آمریکا و شان اسمیت مسئول مدیریت اطلاعات سرویس خارجی آمریکا را کشتند.


استیونز نخستین سفیر آمریکا از سال ۱۹۷۹ بود که حین انجام وظیفه کشته می‌شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین